ERAA teatel kontrollitakse mitmes ELi riigis vedajalt kolmanda maa veoluba või CEMT veoloa olemasolu. Kehtib see kauba puhul, mida veetakse küll ühest ELi liikmesriigist teise, ent lõppsihtkohaks on kolmas maa.
Seoses viimasel ajal aset leidnud juhtumitega, kus Eesti vedajate autosid on arestitud Itaalia kontrollorganite poolt kehtiva CEMT veoloa puudumise eest juhib ERAA vedajate tähelepanu, et selliste vedude puhul, kus kaup viiakse küll ühest EL liikmesriigist teise EL liikmesriiki, kuid kauba lõppsihtkohaks on mitte-EL liikmesriik, võivad kontrollorganid küsida vedajalt kolmanda maa veoluba või CEMTi.
Nimetatud juhtumite puhul on vedaja soovinud teostada vedu EL liikmesriikide vahel (enamasti Itaalia ja Eesti), kuid veodokumentidest (CMR kaubasaateleht, arve, ekspordideklaratsioon) on näha, et kauba lõppsihtpunktiks on kolmas riik ehk mitte-EL liikmesriik (enamasti Venemaa). Kontrollorganid aga tõlgendavad seda veoks kolmandasse riiki ning küsivad vedajalt kolmanda maa veoluba või CEMT veoluba.
Sarnaseid juhtumeid on ERAAle teadaolevalt esinenud veel näiteks Rootsis, Poolas, Kreekas, Ungaris. Peamiseks põhjuseks on siin asjaolu, et veo sihtkoha või kauba üleandmise koha tõestusena ei tunnistata CMR-kaubasaatelehte, kuna autojuht võib neid kirjutada vastavalt vajadusele selliseid nagu ise soovib ning kui kauba arvel on saajana toodud mitte-EL liikmesriigis asuv ettevõte või kaubale on vormistatud ekspordideklaratsioon, kus on näha, et kaup viiakse Euroopa Liidust välja, siis on kontrollijatel alust arvata, et tegemist on kolmanda maa veoga.
Oma nõudeid põhjendavad kontrollijad sellega, et mitmeid vedusid tagantjärele kontrollides on selgunud, et tegelikult on kaup viidud otse mitte-EL liikmesriiki. Veel üks oluline asjaolu, et kauba ühelt veoautolt teisele laadimist ei loeta veo katkemiseks.
Kuulduste kohaselt plaanib Venemaa järgmisest aastast piirama hakata CEMT veolubade kasutamist sarnaselt nagu praegu teevad Austria, Itaalia ja Kreeka, mis tähendab, et ainult teatud osa CEMT veolubadest kehtib Venemaal.
Seotud lood
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA) ei soovita võtta koormaid Venemaale CEMT veoloata.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.