• 17.07.09, 15:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ERAA: tähelepanu CEMT veolubadega

ERAA teatel kontrollitakse mitmes ELi riigis vedajalt kolmanda maa veoluba või CEMT veoloa olemasolu. Kehtib see kauba puhul, mida veetakse küll ühest ELi liikmesriigist teise, ent lõppsihtkohaks on kolmas maa.
Seoses viimasel ajal aset leidnud juhtumitega, kus Eesti vedajate autosid on arestitud Itaalia kontrollorganite poolt kehtiva CEMT veoloa puudumise eest juhib ERAA vedajate tähelepanu, et selliste vedude puhul, kus kaup viiakse küll ühest EL liikmesriigist teise EL liikmesriiki, kuid kauba lõppsihtkohaks on mitte-EL liikmesriik, võivad kontrollorganid küsida vedajalt kolmanda maa veoluba või CEMTi.
Nimetatud juhtumite puhul on vedaja soovinud teostada vedu EL liikmesriikide vahel (enamasti Itaalia ja Eesti), kuid veodokumentidest (CMR kaubasaateleht, arve, ekspordideklaratsioon) on näha, et kauba lõppsihtpunktiks on kolmas riik ehk mitte-EL liikmesriik (enamasti Venemaa). Kontrollorganid aga tõlgendavad seda veoks kolmandasse riiki ning küsivad vedajalt kolmanda maa veoluba või CEMT veoluba.
Sarnaseid juhtumeid on ERAAle teadaolevalt esinenud veel näiteks Rootsis, Poolas, Kreekas, Ungaris. Peamiseks põhjuseks on siin asjaolu, et veo sihtkoha või kauba üleandmise koha tõestusena ei tunnistata CMR-kaubasaatelehte, kuna autojuht võib neid kirjutada vastavalt vajadusele selliseid nagu ise soovib ning kui kauba arvel on saajana toodud mitte-EL liikmesriigis asuv ettevõte või kaubale on vormistatud ekspordideklaratsioon, kus on näha, et kaup viiakse Euroopa Liidust välja, siis on kontrollijatel alust arvata, et tegemist on kolmanda maa veoga.
Oma nõudeid põhjendavad kontrollijad sellega, et mitmeid vedusid tagantjärele kontrollides on selgunud, et tegelikult on kaup viidud otse mitte-EL liikmesriiki. Veel üks oluline asjaolu, et kauba ühelt veoautolt teisele laadimist ei loeta veo katkemiseks.
Kuulduste kohaselt plaanib Venemaa järgmisest aastast piirama hakata CEMT veolubade kasutamist sarnaselt nagu praegu teevad Austria, Itaalia ja Kreeka, mis tähendab, et ainult teatud osa CEMT veolubadest kehtib Venemaal.

Seotud lood

Uudised
  • 29.07.09, 12:19
ERAA: CEMTita Venemaale ärge vedage
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA) ei soovita võtta koormaid Venemaale CEMT veoloata.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
2
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
3
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
4
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
5
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
6
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele