Reisijate- ja kaubaveoga tegelevate ettevõtete kinnitusel ei ole neile küll Lätist või Leedust pärit nn musta kütust pakutud. Küll näevad ettevõtjad illegaalse kütuse kasutamise kasvu, maksutõusust inspireerituna.
"Loogiline on, et bensiini kallinemine suurendab musta kütuse kasutamist. Tõstame aga makse, küll siis leitakse põhjust riiki petta," kommenteeris Ole Loigu, Saku AB tegevjuht. Samas lisas ta, et ei usu, et see meie rahvusvahelisi vedusid üldse väga suuresti puudutaks, see on rohkem kohaliku turu jaoks. Meil tarbitakse suurem osa ikkagi välismaal.
Sulev Saareväli, AS Est-Trans Kaubaveod juhi ja ühe omaniku hinnangul puudutab ebaseaduslik kütus väikefirmasid, kellega on lihtsam asju ajada. "Täiesti siiralt ja ausalt ei ole meile keegi musta kütust pakkunud, isegi nö jutu tasandil mitte. Ja seda võib-olla seetõttu, et me oleme transpordisektoris ikkagi suurfirma," lisas Saareväli. "Igatahes, kui sellised ilmingud on, siis teatud organid peavad ikka väga valvsalt silmad lahti hoidma. Esiteks jäävad ju riigil maksud laekumata ja teisalt, kui sellised tehingud toimuvad, tekitab see ikkagi selgelt ebavõrdset konkurentsi. Eks musta kütuse kasutamine on teatud seltskonna vaba valik."
Taksojuhtidelt nõuab Tulika Takso ettevõtte tegevjuhi Anne Rebase sõnul konkreetsete, tuntud firmade kütuse kasutamist, kartes nö igasugust solkkütust. "Kui midagi auto mootoriga juhtub, siis tuleb näitab taksojuht oma tšekid ette, kust ta kütust ostnud on. Me aktsepteerime ainult teatud liiki nendest. Sellest tulenevalt oleme me sellest (musta kütuse - toim.) ringist välja jäänud," lisas Rebane.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.