Eile GMilt Saabi ostnud Rootsi sportautode tootja Koeninsgegg Group plaanib Saabist teha kallimat ja eksklusiivsemat automarki, samuti vähendada tootmismahte.
Koeningseggi arvutuste kohaselt on Saabi tootmine kasumlik, kui aastas toodetakse 70 000 sõidukit. Saabi enda arvutuste kohaselt on lävi 130 000 sõiduki juures, kirjutas Dagens Industri.
Sportautosid tootis Koenigsegg eelmisel aastal vaid 18.
Eelmisel aastal teenis Saab 3 miljardit Rootsi krooni ehk ca 4,2 miljardit krooni kahjumit, samasugust tulemust prognoositakse ka tänavu. Kehva tulemuse põhjuseks, et tootja sõidukeid müüdi kogu maailmas vaid 95 000 mudelit.
Dagens Industri andmeil tähendab uue omaniku plaan tõsiseid ümberkorraldusi Trollhättanis, kuhu Koenigsegg Saksamaal Saab 9-5 tootmisüksuse kolib. Täpsemaid plaane ei ole uus omanik veel avalikustanud.
Saab annab otse tööd 3400 ja alltöövõtjate kaudu kuni 12 000 inimesele. Koenigseggi palgal on 45 inimest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
USA raskustes autotootja GM tegi täna lõplikult maha, et müüb saneerimise all Rootsi autotootja Saab Automobile AB üksuse Rootsi luksus-sportautode tootjale Koenigsegg Automotive AB.
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.