• 16.06.09, 18:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saab saab sportautotootjale

USA raskustes autotootja GM tegi täna lõplikult maha, et müüb saneerimise all Rootsi autotootja Saab Automobile AB üksuse Rootsi luksus-sportautode tootjale Koenigsegg Automotive AB.
Müük on seotud 600 miljoni dollari suuruse laenuga Euroopa Investeerimispangast, mille garanteerijaks on Rootsi riik, ütles agentuurile Bloomberg GMi pressiesindaja Chris Preuss.
Kogu kontrolli Saabi üle läheb Koenigsegg’ile, GM jätkab Saabiga koostööd.
Liisu langemine Koenigseggi kasuks, mille suurosanik on Norra miljonär Bård Eker, toob Rootsi autotootja tagasi Skandinaavia omanike kätte, pärast seda, kui GM ostis Saabi Rootsi Wallenbergide tööstusdünastialt.
GM, mis on ise juuni algusest pankrotikaitse all, on Saabile ostjat otsinud selle aasta veebruarist, mil firma teatas, et plaanib Saabi divisjoni kontsernist lahku lüüa.
Koenigsegg, mille asutas Christian von Koenigsegg 1994. aastal, valmistab luksuslikke sportautosid, mille hinnaks on ca 1,2 miljonit dollarit.
Müügitehing võib aidata Saabil, mil on ka ise algatanud saneerimismenetluse, Rootsi valitsuselt abi saada. Rootsi tööstusminister ütles läinud nädalal, et valitsus on valmis Saabi uue omanikuga laenugarantiisid arutama.
GM ostis osaluse Saabis 1990. aastal Wallenbergide valdusfirmalt Investor AB. 2000. aastal läks kogu Saab GMi kontrolli alla ning tootis emafirmale suuri kahjumeid. 
Saab annab Rootsis tööd 4100 inimesele ning müüs mullu alla 100 000 auto. Mullu oli Saabi osa Euroopa turul 0,4%. 2008. aastal oli Saabi kahjum 3 miljardit Rootsi krooni ning samasugust kahjumit prognoositakse ka tänavu. Saab oli oma populaarsuse tipus 1980nendatel aastatel.
Koenigseggi omanduses toob Saab 9-5 mudeli tootmise Saksamaalt Rüsselsheimist Rootsi Trollhättanisse, ütles Preuss.
Lõuna-Rootsis asuva peakontoriga Koenigsegg toodab vaid kahte marki sportautosid. CCX mudel, mis võtab välja kuni 395 kilomeetrit tunnis, maksab miljon dollarit ning CCXR, mis töötab ka biokütusega, 1,2 miljonit dollarit.
Saabi ülevõtmisega pärib Koenigseggi firma, mis on enamuse aja GMi valduses oldud 20 aastast kahjumit andnud ning millel on töötajaid pea 100 korda rohkem kui 45 inimest Koenigseggi palgal.
"Meile on see suur kergendus," ütles Saabi töötajate ametiühingu esindaja firma nõukogus Anette Hellgren. “Koenigsegg on ettevõtlike inimeste firma ja nad teavad, kuidas autotööstuses brände üles ehitada," ütles ta.
 

Seotud lood

Uudised
  • 17.06.09, 13:19
Uus omanik: teeme Saabist superkaubamärgi
Eile GMilt Saabi ostnud Rootsi sportautode tootja Koeninsgegg Group plaanib Saabist teha kallimat ja eksklusiivsemat automarki, samuti vähendada tootmismahte.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele