Pariisi vanimal ja rahvarohkeimal metrooliinil nr 1 saavad rongid peagi hakkama juhtideta - lisaks stiilsusele ja modernsusele aitab see samm kaasa ka streikide vastu võitlemisel.
Metroo esimene liin, mis veab reisijaid turistimagnetite nagu Champs Elyseés, ja Louvre muuseumi, kujundatakse täisautomaatseks ehk traditsioonilisi rongijuhte sellel enam ei vajata, kirjutas The Guardian.
Ehkki metroo juht Serge Lagrange´i sõnul ei ole streikide vältimine automatiseerimise põhieesmärk, tõdeb, et masinatele lootmine aitab teenust märksa usaldusväärsemaks ja streikidele vähemhaavatavaks muuta.
Uudis on halb muidugi 250 rongijuhile, kes täna sel liinil töötavad. Mehitatud rongidelt jõutakse täisautomaatsete vedukiteni järgmise kolme aasta jooksul.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Pariisi metroo valmis 1900. aastal toimunud maailmanäituse ajaks.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.