Pariisi vanimal ja rahvarohkeimal metrooliinil nr 1 saavad rongid peagi hakkama juhtideta - lisaks stiilsusele ja modernsusele aitab see samm kaasa ka streikide vastu võitlemisel.
Metroo esimene liin, mis veab reisijaid turistimagnetite nagu Champs Elyseés, ja Louvre muuseumi, kujundatakse täisautomaatseks ehk traditsioonilisi rongijuhte sellel enam ei vajata, kirjutas The Guardian.
Ehkki metroo juht Serge Lagrange´i sõnul ei ole streikide vältimine automatiseerimise põhieesmärk, tõdeb, et masinatele lootmine aitab teenust märksa usaldusväärsemaks ja streikidele vähemhaavatavaks muuta.
Uudis on halb muidugi 250 rongijuhile, kes täna sel liinil töötavad. Mehitatud rongidelt jõutakse täisautomaatsete vedukiteni järgmise kolme aasta jooksul.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Pariisi metroo valmis 1900. aastal toimunud maailmanäituse ajaks.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.