Baltic Dry indeks, mis mõõdab toorainete meritsi veo hinda maailma meredel ja on pea kahekordistunud läinud kuul, võib olla selleks aastaks tipu teinud, vahendas Bloomberg.
Indeksi tänavune kõrgtase oli 3. juuli 4291 punkti. Sellest ajast on indeks tulnud alla 18 protsenti, kuna spekuleeriti, et Hiina rekordiline rauamaagiimport võib aeglustuda. Mullu kukkus indeks rekordilised 92 protsenti, kuna terase nõudlus kukkus ja raha kättesaadavus halvenes.
„See on parim, mida tänavu saame,“ kommenteeris maailma suurima merevedude maaklerfirma Clarkson direktor Martin Stopford. Põhjuseks tõi ta majanduse jõud ja maailma kahaneva terasetoodangu.
Laevaomanikud peavad saama hakkama suurima uute tooraineveolaevade ajal, mil maailma majandus käib alla. Peaaegu 69 miljoni tonni kargot vedav laevastik ehk 16 protsenti praegusest laevade veovõimsusest lisandub tänavu meredele, on prognoosinud Drewry Shipping Consultants.
Seotud lood
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.