• 03.06.09, 18:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hübriidide kütusesäästlikkus üllatas Volvot

Volvo on välja töötanud hübriidlahendusel liikluses töötavat busside ja prügiveokite andmed näitavad uue hübriidtehnoloogia suurepärast kütusesäästu.
„Teadsime, et tehnoloogial on potentsiaali, kuid liikluskeskkonnas kasutatud sõidukid on ületanud meie ootused," ütleb Anders Kellström, Volvo Powertrain Hübriidsõidukite tootejuht, teatas firma. Volvo Group on testinud mitmeid hübriilahendusi alates 1980ndatest ja 2006. aasta märtsis tutvustati uut kontseptsiooni I-SAM (Integrated Starter, Alternator Motor), kus töötavad paralleelselt elektri- ja diiselmootor ning mõlemaid kasutatakse vastavalt vajadusele ja üksteist täiendades. Seeläbi suurendati uue lahenduse võimekust võrreldes jadahübriidiga ning samaaegselt väheneb kütusekulu ja on saavutatud paremad sõiduomadused.
Tänaseks on Volvo Group välja arendanud pea 20 erinevat hübriidsõidukit, mis põhinevad Volvo hübriidlahendusel seal hulgas rataslaadurid, bussid, ja prügiveokid. Aprillis alustas Göteborgis sõitjate vedu hübriidbuss ning hübriidtehnoloogia abil vähenes energiakulu inimese kohta 50-75% võrreldes sellega, kui sõitja oleks transpordiks auto valinud.
Olenemata praegusest keerulisest majandusolukorrast jätkab Volvo Group hübriidtehnoloogia arendust. Arvutused on näidanud, et uue tehnoloogia abil on võimalik saavutada kütusekulu langust 20-30% kütusekulu veokil, kuni 30% bussidel ja 10% rataslaaduritel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele