Rail Baltica esimene etapp võib valmida varem plaanitust kiiremini, 2014. aastaks, vahendas rus.db.lv.
Rail Baltica on endiselt üheks Leedu prioriteetsemaks transpordiprojektiks. Raudtee-ehitus läheb maksma 450 miljonit eurot. Raha tuleb ELi fondidest ja Leedu riigieelarvest.
Raudteelõik saab osaks magistraalist, mis ühendab Varssavit ja Berliini Leedu, Läti, Eesti ning Soome pealinnadega.
Rail Baltica idee pärineb 1990ndatest aastatest, kuid prioriteetse projekti staatuse sai see 2004.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Majanduskriisi tõttu ei ole Leedu riigil vahendeid Rail Baltica raudteeprojektis osalemiseks ja otsib alternatiivseid - lihtsamaid ja odavamaid - vahendeid.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.