Autor: Mariliis Pinn • 19. mai 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Estonian Air on Euroopa täpseimate lennufirmade hulgas

AEA liikmete lendude punktuaalsus (lendude väljumise täpsus) 2008. a aprillist oktoobrini oli keskmiselt  81,1%, mis näitab, et ettenähtud ajal (15 minuti jooksul) väljus keskmiselt 81,1 lendu sajast.

Kuigi Estonian Air ei kuulu AEA ridadesse, annab tulemuste võrdlemine Eesti rahvuslikule lennukompaniile lendude regulaarsuse osas (99,1%)  KLM Royal Dutch Airlines’i ees paremuselt 14. koha ja punktuaalsuse osas ( 85,5%) Finnair’i järel 5. koha, teatas Eesti lennufirma.

AEA liikmete lendude regulaarsus (lendude toimumise protsent) 2008. a aprillist oktoobrini oli keskmiselt 98,9%, mis näitab, et lennufirmad tühistasid keskmiselt 1,1 lendu sajast.

Näiteks Tarom Romanian Airlines on nii lendude punktuaalsuse (89,3%) kui ka regulaarsuse (100,0%) põhjal esikohal. See tähendab, et toimusid kõik lennud ja ettenähtud ajal väljus 89,3 lendu sajast. Regulaarsuse põhjal 1-2. kohal paikneval lennufirmal Icelandair toimusid kõik lennud (100%), kuid punktuaalsus näitaja asetab firma alles 14. kohale (79,8%), mis tähendab, et lennufirmal oli palju hilinemisi.

ERA liikmetest on tabelis ära märgitud airBalticu ja Blue1 eelmise aasta tulemused, mille kohaselt tühistas airBaltic keskmiselt 0,7 lendu sajast ning lennufirma Blue1 keskmiselt 2,1 lendu sajast. Õigeaegselt väljusid 82,4% airBalticu ja 84,6% Blue1 lendudest.

Käesoleva aasta esimesel neljal kuul oli Estonian Airi lendude regulaarsus 98,4%, mis on võrreldav Euroopa lennuettevõtete keskmiste näitajatega. Estonian Airi aasta esimese nelja kuu lendude väljumise täpsus oli 91,2%, mis asetab Eesti rahvusliku lennukompanii aga Euroopa täpseimate lennuettevõtete hulka. Aprillis olid Estonian Airi näitajad vastavalt 98,7% ja 93,6%. 

Lennureisijad puutuvad aeg-ajalt kokku kas lennureisi hilinemise või tühistamisega, mille tõttu võib sihtpunkti jõudmine planeeritust rohkem aega võtta. Lendude hilinemisi või ärajäämisi põhjustavad tavaliselt ilmastikuolud, lennuliikluse tihedus, sõlmlennujaamade üha suurenev koormus, streigid jms, aga ka tehnilised põhjused. Loetletud põhjused tekitavad omakorda lennukite ahelhilinemisi – kui lennuk hilineb ühelt lennult, lükkab see automaatselt edasi ka järgnevad selle lennukiga tehtavad lennud.

Lennuettevõtted peavad hilinemiste, lendude ärajäämise ja nende põhjuste osas väga täpset arvestust, millega saab tutvuda nii lennuettevõtete kui ka  lennuettevõtteid ühendavate organisatsioonide kodulehtedel. Ettevõtete punktuaalsuse ja regulaarsuse statistika kuvab päris hästi lennukite nõuetekohast hooldust ja ekspluateerimist ning lennugraafikus püsimist.

Euroopa lennuettevõtete andmeid saab vaadata kahest allikast: Association of European Airlines (edaspidi AEA) ja European Regions Airline Association (edaspidi ERA). Estonian Airi kohta on vastav info kättesaadav aadressil http://www.estonian-air.ee uudiste rubriigis statistika all.

Allolev tabel annab ülevaate meie lähiregioonis tegutsevate lennuettevõte (AEA ja ERA liikmete) eelmise aasta numbritest. Kuna AEA ei ole veel kogu eelmise aasta statistikat avalikustanud,  võrdleme sinna kuuluvate lennuettevõtete andmeid ajavahemikul aprillist oktoobrini, ERA liikmete andmeid aga kogu eelmise aasta vältel. 

 

 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077