Valitsus kiitis täna heaks lennutranspordilepingu Kanada ning Euroopa Ühenduse ja selle liikmesriikide vahel ning volitas alalist esindajat Euroopa Liidu juures Raul Mälku sellele Eesti Vabariigi nimel alla kirjutama.
Kanadaga sõlmitav lennutranspordileping on olnud ELi pikaajaline prioriteet ning olulise tähtsusega ELi lennundusalase välispoliitika arengus, selgus valituse veebist.
Lepinguga kõrvaldatakse kõik olemasolevad nii ühenduse kui ka Kanada lennuettevõtjate õiguste piirangud lennuühendusel Euroopa Ühenduse ja Kanada vahel. Turulepääsu piirangute kõrvaldamine toob turule uusi ettevõtjaid, loob võimalusi väiksema koormusega lennujaamadele ja lihtsustab ühenduse lennuettevõtjate vahelist konsolideerimist.
Korraldus ei oma otsest mõju lennureisijatele ega kaupade logistikale, sest lennuettevõtjatel puuduvad ärihuvid veoõiguse realiseerimisel Eesti ja Kanada vahelistel lennuliinidel. Küll aga annab lepingu sõlmimine reisijatele õiguskindluse, et EL ja Kanada vaheline regulaarne lennuühendus toimib.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tegu on ühe osaga nn avatud taeva õhuruumi lepingust, segus ELi veebist. Lennutranspordi liberaliseerimise leping Kanadaga tooks majanduslikku kasu lennuettevõtjatele, lennujaamadele, reisijatele, lastisaatjatele, turismindusele ja majandusele laiemalt nii Euroopa Liidu piires kui ka Kanadas. Vastavalt komisjoni algatatud majandusuuringule võib eeldada, et pärast turgude avamist suureneb reisijate arv ligikaudu üheksa miljoni võrra. Lisaks sellele võidavad tarbijad tänu avatud lennunduspiirkonnale tõenäoliselt vähemalt 72 miljonit eurot. Leping tugevdaks veelgi transatlantilisi majandussidemeid ja täiendaks Ameerika Ühendriikide ja Euroopa Liidu vahelist lennunduslepingut. Lisaks sellele, ja see on sama oluline, on see verstapostiks teel lennutranspordisektorit reguleeriva õigusraamistiku rahvusvahelise ümberkujundamise suunas.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.