• 30.04.09, 17:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestis toimus esimeses kvartalis 36 lennujuhtumit

2009. aasta I kvartali jooksul teatasid piloodid, lennundusettevõtjad ja Lennuliiklusteeninduse AS  Lennuametile lennunduses toimunud 36 juhtumist.
Lennuõnnetusi ega tõsiseid intsidente käesoleval aasta I kvartalis juhtunud ei ole, selgus lennuameti raportist.
Eesti õhuruumis ja maapinnal toimunud juhtumitest neli olid  kvalifitseeritavad lennuintsidentidena. Ühel korral rikuti hajutusmiinimumi raadioside puudumise tõttu, ühel lennukil oli probleeme siserõhu süsteemiga, ühel lennukil esines maandumisklappide asümmeetria klappide väljalaskmisel ning ühel õhusõidukil sai telik tehnilise rikke tõttu vigastada.
24 juhtumit olid vaid mittestandardsed olukorrad,  mis ei avaldanud mõju lennuohutusele nagu:

Artikkel jätkub pärast reklaami

1) ILS lähenemissüsteemi ebastabiilne toimimine - 5 juhtumit,2) korduslähenemised ilma, lennuki asendi ja parameetrite tõttu – 5 juhtumit,3) militaarlennuki lennud ilma transponderita – 4 juhtumit,4) loa piiride (kõrguse, suuna) ebatäpne järgimine – 3 juhtumit,5) loata ruleerimise alustamine – 1 juhtum,6) stardist loobumine – 2 juhtumit,7) raadioside reeglite täitmine kõrvalekalletega – 1 juhtum,8) korduv startimine dokumentide puudumise tõttu pardal -1 juhtum,9) maandumine platsile halva ilma tõttu (kopter) – 1 juhtum,10) segadus lennujuhtimisel, kahesuunalise ja lennujuhi suure töökoormusetõttu – 1 juhtum.
Ja 8 juhtumit kuuluvad määratlematute hulka: korduslähenemise sooritamine,
lennuliikluse koordineerimine naaberrajooniga (Tampere nt.), maapealne õhusõiduki pukseerimine, 2 / 2 lähenemismanöövrite pikendamine sõltuvalt situatsioonist, tundmatu ese taevast (ilutulestiku raketi korpus) rehvi tühjenemine peale ruleerimist, laserkiire suunamine õhusõidukile lennul ja kahtlus teliku asendi suhtes lennul.
Eesti operaatorid osalesid 16 juhtumis.
2007. aasta I kvartalis oli Eestis 54 ja möödunud aasta samal perioodil 35 lennujuhtumit. Viimati toimus tõsisem õnnetus 2007. aastal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele