• 23.04.09, 11:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuldkepp: piiri läbilaskevõime peab kasvama kümnekordselt

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretäri Toivo Kuldkepi sõnul ei ole Eestil ilma maanteepiiripunktide kümnekordse läbilaskevõime suurendamiseta konteinerite transiidi kasvades midagi teha.
Järgmisel aastal on valmimas konteinerterminalid Tallinna Sadamas ja Sillamäe Sadamas. Konteinerterminali plaanib Kuldkepi andmetel ehitada ka Paldiski Põhjasadam. Sillamäe Sadam laiendab oma terminali tulevikus veelgi. Kuldkepi hinnangul tähenab see, et sadamad arendavad võimsust transportida läbi Eesti 1-3 miljonit TEU konteinerit aastas. "Kui keegi viitsiks rehkendada meie raudtee läbilaskevõimet, siis isegi kõige tagasihoidlikuma rehkenduse järgi on selge, et ilma maanteepiiripunktide kümnekordse läbilaskevõime suurendamiseta pole meil midagi teha," ütleb Kuldkepp.
Kuldkepi kinnitusel suudab praegu Narva piiripunkti läbida ööpäevas vaid 50-60 veokit ning Luhamaa ja Koidula piiripunktist pääseb kummastki läbi 30-40 veoautot ööpäevas. Tolliametnikud on aga Kuldkepi sõnul väitnud, et Narva piirpunkti tegelik läbilaskevõime oleks 300 autot ööpäevas.
ERAA on Luhamaa piiripunktis alustamas pilootprojekti, mis tehniliste uuenduste ja infrastruktuuri laiendamise abil võimaldab piiripunkti läbilaskevõime tõsta 400-500 veoautoni ööpäevas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Piiripunktide läbilaskevõime suurendamise projektidest loe lähemalt järgmisel kolmapäeval ilmuvast Logistika kuukirjast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele