Juhtivad auto- ja energiaettevõtted leppisid kokku elektriautode laadimiseks kasutatava standardse pistiku kasutuselevõtus.
Kolme otsaga 400-voldist pistikut, mis võimaldab elektriautosid laadida kõikjal, tutvustatakse täna Saksamaal Hannoveris toimuval tehnoloogiamessil, vahendas Novaator.
"Autot peab saama Itaalias laadida samamoodi kui Taanis, Saksamaal või Prantsusmaal,“ ütles Saksamaa energiaettevõtte RWE esindaja Caroline Reichert. Pistiku kasutuselevõtmise aega ei osanud ta veel täpsustada, sest läbirääkimised ettevõtete vahel alles käivad.
Ühise standardse pistiku kasutuselevõtus leppisid kokku mitmed olulisemad autotootjad, teiste hulgas Volkswagen, BMW, Ford, General Motors, Fiat, Toyota ja Mitsubishi. Energiaettevõtetest kirjutasid alla näiteks E.ON, Vattenfall, EDF, Npower, Endesa ja Enel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Saksamaa pealinna Berliini teedele loodetakse aastaks 2020 tuua miljon elektriautot. RWE ja Daimler käivitasid selle aasta septembris Berliinis elektriautode pilootprojekti.
Ühise pistiku kasutuselevõtmine on suur samm edasi elektriautode masstootmise poole, kinnitas Reichert.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.