Magamata juht lõhkeainet vedava auto roolis, lubatust kaks korda raskem koorem, üle kümne aasta vanused veoautod sunnivad raskeveokite järele paremini valvama.
Viimasel ajal paistavad veokijuhid lohakusega silma, kirjutas Politseileht. Politsei on tabanud roolist 24 ärkvel olnud juhte, kes jäävad tukkuma politseiautos. Magamata juhte võib leida ka lõhkeainet vedavate autode roolist, samas juhil puudub ka vajalik eriväljaõpe ja detonaatorid on segamini lõhkeainega.
Sõidetakse ka raskemate veokitega, lubatud 40 tonnise kogukoormuse asemel lasevad firmad välja sõita 80 tonnisel veokil. Suurem koorem mõjutab sõiduki konstruktsiooni, mis ei pruugi vastu pidada ja ohutus kahaneb. Halveneb ka sõiduki juhitavus.
Hoolimata uute sõidukite pealetungist on suurem osa veokitest üle 10 aasta vanad. 83 350 registris olevast veokit 43 796 on vanemad kui 10 aastat ja 4292 bussist 3008 on maanteed mõõtnud juba dekaadi. Vaid korra aastas toimuv tehnokontroll ei suuda tagada, et sõiduk oleks maanteekõlbulik kogu aeg. 2008. aastal kontrollitud M3 bussidest saadeti näiteks 15% korduvale ülevaatusele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.