Valitsuskabinet kiitis eile heaks 2009. aasta valitsussektori eelarvepositisooni parendavad meetmed nagu planeeritud vedelkütusevaru soetamiseks ettenähtud vahendite mittekasutamine, mis tuleneb alanenud kütusehindadest ja vajaduste vähenemisest ning AS Eesti Raudtee aktsiakapitali suurendamiseks ettenähtud vahendite mittekasutamine plaanitud mahus.
Majandus- kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudtee osakonna juhataja Ain Tatter ütles ERR-i uudisteportaalile, et Eesti Raudtee aktsiakapitali laiendamine 323 miljoni krooni võrra võeti mullu sügisel kavasse seoses Koidula raudteepiirijaama ehitusega.
"Eesmärk oli Koidula jaama summale vastavas mahus tööde tellija ja rahastaja kohustuste üleminek Riigi Kinnisvara AS-lt (RKAS) Eesti Raudteele, kuna rahandusministeeriumi sügiseste teadmiste põhjal oleks selle kohustuse säilitamine RKAS-i bilansis mõjutanud riigieelarve tasakaalu," selgitas Tatter.
Selle aasta algul aga muutus rahandusministeeriumi hinnang tema sõnul vastupidiseks - hoopis Eesti Raudtee aktsiakapitali laiendamine omaks riigieelarve tasakaalule negatiivset mõju. "Seetõttu otsustas valitsus vastavad kohustused jätta RKAS-ile, nii nagu algne leping seda ka ette nägi," märkis Tatter.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Aktsiakapitali laiendamise ärajätmisega ei kaasne Eesti Raudtee majandustegevusele täiendavaid mõjusid ja see ei mõjuta ka Koidula piirijaama arendustegevust, kinnitas Tatter.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.