Valitsuskabinet kiitis eile heaks 2009. aasta valitsussektori eelarvepositisooni parendavad meetmed nagu planeeritud vedelkütusevaru soetamiseks ettenähtud vahendite mittekasutamine, mis tuleneb alanenud kütusehindadest ja vajaduste vähenemisest ning AS Eesti Raudtee aktsiakapitali suurendamiseks ettenähtud vahendite mittekasutamine plaanitud mahus.
Majandus- kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudtee osakonna juhataja Ain Tatter ütles ERR-i uudisteportaalile, et Eesti Raudtee aktsiakapitali laiendamine 323 miljoni krooni võrra võeti mullu sügisel kavasse seoses Koidula raudteepiirijaama ehitusega.
"Eesmärk oli Koidula jaama summale vastavas mahus tööde tellija ja rahastaja kohustuste üleminek Riigi Kinnisvara AS-lt (RKAS) Eesti Raudteele, kuna rahandusministeeriumi sügiseste teadmiste põhjal oleks selle kohustuse säilitamine RKAS-i bilansis mõjutanud riigieelarve tasakaalu," selgitas Tatter.
Selle aasta algul aga muutus rahandusministeeriumi hinnang tema sõnul vastupidiseks - hoopis Eesti Raudtee aktsiakapitali laiendamine omaks riigieelarve tasakaalule negatiivset mõju. "Seetõttu otsustas valitsus vastavad kohustused jätta RKAS-ile, nii nagu algne leping seda ka ette nägi," märkis Tatter.
Aktsiakapitali laiendamise ärajätmisega ei kaasne Eesti Raudtee majandustegevusele täiendavaid mõjusid ja see ei mõjuta ka Koidula piirijaama arendustegevust, kinnitas Tatter.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.