Majandus- kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudtee osakonna juhataja Ain Tatter ütles ERR-i uudisteportaalile, et Eesti Raudtee aktsiakapitali laiendamine 323 miljoni krooni võrra võeti mullu sügisel kavasse seoses Koidula raudteepiirijaama ehitusega.
"Eesmärk oli Koidula jaama summale vastavas mahus tööde tellija ja rahastaja kohustuste üleminek Riigi Kinnisvara AS-lt (RKAS) Eesti Raudteele, kuna rahandusministeeriumi sügiseste teadmiste põhjal oleks selle kohustuse säilitamine RKAS-i bilansis mõjutanud riigieelarve tasakaalu," selgitas Tatter.
Selle aasta algul aga muutus rahandusministeeriumi hinnang tema sõnul vastupidiseks - hoopis Eesti Raudtee aktsiakapitali laiendamine omaks riigieelarve tasakaalule negatiivset mõju. "Seetõttu otsustas valitsus vastavad kohustused jätta RKAS-ile, nii nagu algne leping seda ka ette nägi," märkis Tatter.
Aktsiakapitali laiendamise ärajätmisega ei kaasne Eesti Raudtee majandustegevusele täiendavaid mõjusid ja see ei mõjuta ka Koidula piirijaama arendustegevust, kinnitas Tatter.