Laevavedusid on raskelt löönud kaubanduse kokku kukkumine ja finantseerimisraskused.
ICAP Shippingu juht James Leake ütles, et kuivainete, nagu rauamaagi ja söe, veo turg on viimastel kuudel 15-20% kahanenud, kuna septembris hääbus Lehman Brothersi kollapsi tõttu kaubanduse rahastamine, kirjutas Financial Times.
Kokku on kadunud nõudlus 150-200 nn Capesize alusele, mis nüüd enamjaolt seisavad kuskil ankrus.
Teiepäeval kukkus kuivedude indeks Baltic Dry 1,4% 1466 punktini. 2009. aasta 20. märtsil tippu tõusnud indeks on taas vaid langenud ja nüüd on 36,2% madalam. Indeksit kergitas jaanuaris ja märtsi vahel Hiina rauamaagi import. Veohindade saatus sõltub edaspidi sellest, kas Hiina enda rauamaak on odavam, kui Austraalia või Brasiilia oma.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.