Laevavedusid on raskelt löönud kaubanduse kokku kukkumine ja finantseerimisraskused.
ICAP Shippingu juht James Leake ütles, et kuivainete, nagu rauamaagi ja söe, veo turg on viimastel kuudel 15-20% kahanenud, kuna septembris hääbus Lehman Brothersi kollapsi tõttu kaubanduse rahastamine, kirjutas Financial Times.
Kokku on kadunud nõudlus 150-200 nn Capesize alusele, mis nüüd enamjaolt seisavad kuskil ankrus.
Teiepäeval kukkus kuivedude indeks Baltic Dry 1,4% 1466 punktini. 2009. aasta 20. märtsil tippu tõusnud indeks on taas vaid langenud ja nüüd on 36,2% madalam. Indeksit kergitas jaanuaris ja märtsi vahel Hiina rauamaagi import. Veohindade saatus sõltub edaspidi sellest, kas Hiina enda rauamaak on odavam, kui Austraalia või Brasiilia oma.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.