Laevavedusid on raskelt löönud kaubanduse kokku kukkumine ja finantseerimisraskused.
ICAP Shippingu juht James Leake ütles, et kuivainete, nagu rauamaagi ja söe, veo turg on viimastel kuudel 15-20% kahanenud, kuna septembris hääbus Lehman Brothersi kollapsi tõttu kaubanduse rahastamine, kirjutas Financial Times.
Kokku on kadunud nõudlus 150-200 nn Capesize alusele, mis nüüd enamjaolt seisavad kuskil ankrus.
Teiepäeval kukkus kuivedude indeks Baltic Dry 1,4% 1466 punktini. 2009. aasta 20. märtsil tippu tõusnud indeks on taas vaid langenud ja nüüd on 36,2% madalam. Indeksit kergitas jaanuaris ja märtsi vahel Hiina rauamaagi import. Veohindade saatus sõltub edaspidi sellest, kas Hiina enda rauamaak on odavam, kui Austraalia või Brasiilia oma.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.