Esimesed Euroopa lennuettevõtjad lubavad kasutada lennukis mobiiltelefoni.
Tänaseks on 27le Euroopa lennukile paigaldatud seadmed, mis võimaldavad Euroopa õhuruumis turvaliselt kasutada GSM-telefone.
Kolm lennufirmat, Ryanair (Iirimaa), TAP (Portugal) ja bmi (Suurbritannia) on teenuse pakkumiseks oma 27 lennukisse paigaldanud vastavad seadmed ja aasta lõpuks see näitaja kahekordistub, teatas Euroopa Komisjon.
Hetkeseisuga hakkab kõneminut pardal maksma umbes 1,6 eurot ehk veidi enam kui 20 krooni, SMSil hinnaks ca 6 krooni. Hind sõltub lennureisija operaatorist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Aasta tagasi võttis Euroopa Komisjon vastu õhusõiduki pardal mobiiltelefoni turvalise kasutamise ühiseeskirjad ning kehtestas lihtsa süsteemi selle piiriülese teenuse osutamise lubade andmiseks. Nüüd saavad ettevõtjad pakkuda Euroopa õhuruumis turvalist ja lihtsalt kasutatavat teenust, ilma et neil tuleks luba taotleda kõigi 27 riigi ametiasutustelt.
Infoühiskonna ja meedia volinik Viviane Reding usub, et mobiiltelefoni kasutamine lennureiside ajal on atraktiivne teenus just ärireisijatele ning noortele. Samas rõhutab ta vajadust tagada teistele reisijatele häirimatu keskkond lennureisi vältel. Eeskuju võiks võtta rongidest, viies sisse "vaikuseala". Samas lisab Reding, et kui teenuse hinnad jääksid mõistlikkuse piiresse, võiks sellest saada Euroopa ettevõtjate konkurentsieelis ülemaailmsel lennundusturul.
Seotud lood
Estonian Airi lendudel lähiaastatel veel mobiiliga helistada ei saa, kuigi esimesed Euroopa lennufirmad juba võimaldavad seda.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.