• 02.04.09, 16:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennukis tohib nüüd mobiiliga rääkida

Esimesed Euroopa lennuettevõtjad lubavad kasutada lennukis mobiiltelefoni.
Tänaseks on 27le Euroopa lennukile paigaldatud seadmed, mis võimaldavad Euroopa õhuruumis turvaliselt kasutada GSM-telefone.
Kolm lennufirmat, Ryanair (Iirimaa), TAP (Portugal) ja bmi (Suurbritannia) on teenuse pakkumiseks oma 27 lennukisse paigaldanud vastavad seadmed ja aasta lõpuks see näitaja kahekordistub, teatas Euroopa Komisjon.
Hetkeseisuga hakkab kõneminut pardal maksma umbes 1,6 eurot ehk veidi enam kui 20 krooni, SMSil hinnaks ca 6 krooni. Hind sõltub lennureisija operaatorist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aasta tagasi võttis Euroopa Komisjon vastu õhusõiduki pardal mobiiltelefoni turvalise kasutamise ühiseeskirjad ning kehtestas lihtsa süsteemi selle piiriülese teenuse osutamise lubade andmiseks. Nüüd saavad ettevõtjad pakkuda Euroopa õhuruumis turvalist ja lihtsalt kasutatavat teenust, ilma et neil tuleks luba taotleda kõigi 27 riigi ametiasutustelt.
Infoühiskonna ja meedia volinik Viviane Reding usub, et mobiiltelefoni kasutamine lennureiside ajal on atraktiivne teenus just ärireisijatele ning noortele. Samas rõhutab ta vajadust tagada teistele reisijatele häirimatu keskkond lennureisi vältel. Eeskuju võiks võtta rongidest, viies sisse "vaikuseala". Samas lisab Reding, et kui teenuse hinnad jääksid mõistlikkuse piiresse, võiks sellest saada Euroopa ettevõtjate konkurentsieelis ülemaailmsel lennundusturul.

Seotud lood

Uudised
  • 06.04.09, 10:02
Estonian Airi lendudel mobiili veel kasutada ei saa
Estonian Airi lendudel lähiaastatel veel mobiiliga helistada ei saa, kuigi esimesed Euroopa lennufirmad juba võimaldavad seda.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele