Autor: Mariliis Pinn • 31. märts 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hinnasurve piirab kiirvedu

Hinnasurve piirab ka rahvusvahelise kiirkulleriteenuse turgu. Sõltuvalt teenusest on hinnad langenud, osalt ka tõusnud.

"Hinnasurve suureneb, sest kõik turul osalejad tahavad kaotada võimalikult vähe. TNT-l on õnnestunud aasta algusest hoida alles aga ligi 90% klientidest," lisas TNT marketingi ja suhtekorralduse koordinaator Anton Juurik.

Minnes kaasa kasvava hinnasurvega, pani TNT käima uue teenuse, mis võimaldab kokkuhoidu transpordihinna arvel. See tähendab, et nn tavalisele kullerveole pakub firma päev või kaks aeglasemat, ent soodsamat kaubaveoteenust saadetistele, mille kaal on üle 30 kilogrammi. Hinnad võivad erineda tavahinnast 60-70%. "Oleme ümber vaadanud ka alla 30kilogrammiste saadetiste hinnakirju," lisas Juurik.

Ka DHL alandas möödunud aasta detsembris maanteekullerteenuste hindasid kuni 100- kilogrammistele saadetistele. "See muutus oli tingitud meie soovist tõmmata kullerteenuste turule juurde tavamaanteetranspordi kliente - mahud on 2008. aastal kiirelt kasvanud ning sellest tulenev efektiivsuse tõus võimaldas meil pakiveo hindu langetada," lisas DHL Estonia ASi müügi- ja tootejuht Elar Kilumets. Pakiveo hinnatase on tema sõnul maanteekullerteenuses soodsam kui tavamaanteetranspordis, kuid teenus ise on reeglina kiirem ja mugavam - saab kasutada elektroonset saatelehtede täitmist ja lennukullerteenustest tuttavat saadetise jälgimist.

Mõnel juhul on kiirtranspordil hinnad ka kerkinud. "Võrreldes 2008. aastaga, on hinnad tõusnud 2-3%. Siiski on teatud kohtadesse paki saatmine muutunud odavamaks, teise jälle kallimaks. Kõikumised ei ole suured, maksimaalset 5 protsenti," lisas UPSi Eesti esinduse EKLT OÜ arengu- ja kvaliteedijuht Sirje Sakk. Ka ei ole tema kinnitusel kasvanud tehtavate allahinduste hulk.

Saki sõnul ei ole firmad loobunud ka kullerteenusest. "Meil on peamiselt ärikliendid. Kui tootmine väheneb, eks nad saadavad vähem, mõned tootmisettevõtted on mahtusid vähendanud," lisas ta.

Sakk ütles, et turg on stabiliseerunud. "Tulemusi vaadates võib öelda, et aasta algus on olnud parem kui eelmise aasta viimased kuud. Olukord on stabiliseerunud, hullemaks ei ole läinud," ütles ta.

Kui DHL ja TNT kujundavad siinsed hinnad ise, siis Sakk selgitas, et kullerteenuse hinnakujundus algab ammu enne, kui hinnad kehtima hakkavad ja UPSi puhul ei tehta seda Eestis. "2009. aasta hinnakirja hakati kokku panema juba 2008. aasta alguses ja seal arvestatakse rohkem reaalseid kulusid kui turuolukorda," lisas ta. UPS kasutab oma transporti ja kütuse hind teenuse hinda ei mõjuta, sest selle eest tasub klient niigi lisatasu.

"TNT Eesti hinnapoliitika kujuneb vastavalt kohalikule turuolukorrale, võrreldes eelmiste aastatega oleme kindlasti paindlikumad," lisas Juurik.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077