Viljandimaal on sel aastal järsult vähenenud bussisõitjate hulk, kuid maakonna suurim vedajafirma Mulgi Reisid seda katastroofiks ei pea, sest kütuse hinna langemine aitab raske aja üle elada.
Maavalitsuse käsutuses olevate andmete põhjal kahanes tänavu jaanuaris sõitjate arv mullusega võrreldes 14 protsenti, veebruaris oli kukkumine 2008. aasta sama kuuga võrreldes 18 protsenti, kirjutas Sakala.
Eriti drastilise näitena tõi maavalitsuse peaspetsialist Eva Sisask välja Saarepeedile sõitva liini number 36, mida tänavu jaanuaris kasutas 45 protsenti vähem inimesi kui mullu. «Raske arvata, kas põhjus on koondamised või midagi muud,» ütles Sisask.
«Ega see vähenemine meile head tähenda,» nentis aktsiaseltsi Mulgi Reisid juhataja Madis Lepp. «Aga praegu aitab meid sõitjate vähesusest üle diislikütuse hinna langemine.»
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lepp avaldas kartust, et kütuse hind võib tõusma hakata, kuid sõitjate hulk sama kiiresti ei taastu.
Positiivsena tõi ta välja selle, et tõenäoliselt langus enam ei jätku. «Märtsi seniste andmete põhjal paistab, et põhi on käes. Aasta algus on alati raske olnud — ehk mullu oligi tavapärasest rohkem reisijaid.»
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.