Konteinervedajaid ootab tõenäoliselt katastroof, kui olulistel liinidel hindu ei tõsteta.
Trans-Pacific Stabilisation Agreement’i administraator Brian Conrad selgitas, et vedajate ellujäämine sõltub pigem sellest, mis tasu nad konteinerite transpordi eest küsivad, kui laevade täitmisest ja turuosa kaitsmisest. Tema sõnul peavad hinnad kasvama 500-600 dollarit konteineri kohta, et katastroofi vältida.
Laevaliinide kaubamahtude kohta ja tulevikuvõimsuste kohta infovahetust korraldab organisatsioon kutsus üles tõstma Aasiast Põhja-Ameerikasse veetavate konteinerite transpordihindu, kirjutas Financial Times.
Laevaliinid on viimastel kuudel langetanud hinnad 53 aasta madalaimale tasemele, et laevu täita. Kohati katab hind vaid kütusekulu, valuutavahetuse ja sadamatasud. Aasia ja Põhja-Ameerika vahet saab konteinerit saata vaid mõnesaja dollari eest. Aasta tagasi ületas hind 2000 dollari piiri.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ka konteineritega saadetava kauba mahud on kahanemas. Taani firma AP Møller-Maersk, kellele kuulub suurim konteineriliin Maersk Line, teatas, et jaanuaris kahanesid veomahud 20%. Drewry Shipping Consultants ennustab, et tööstusharu kaotab sel aastal 32 miljardit dollarit, kui midagi ei muutu.
Seotud lood
Konteinervedude korraldajad tõstavad kui üks mees 1. aprillist veohindu. Hinnatõusu põhjenduseks tuuakse jätkusuutlikkust mitte tagavad hinnad ja suurenenud nõudlus.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.