Konteinervedajaid ootab tõenäoliselt katastroof, kui olulistel liinidel hindu ei tõsteta.
Trans-Pacific Stabilisation Agreement’i administraator Brian Conrad selgitas, et vedajate ellujäämine sõltub pigem sellest, mis tasu nad konteinerite transpordi eest küsivad, kui laevade täitmisest ja turuosa kaitsmisest. Tema sõnul peavad hinnad kasvama 500-600 dollarit konteineri kohta, et katastroofi vältida.
Laevaliinide kaubamahtude kohta ja tulevikuvõimsuste kohta infovahetust korraldab organisatsioon kutsus üles tõstma Aasiast Põhja-Ameerikasse veetavate konteinerite transpordihindu, kirjutas Financial Times.
Laevaliinid on viimastel kuudel langetanud hinnad 53 aasta madalaimale tasemele, et laevu täita. Kohati katab hind vaid kütusekulu, valuutavahetuse ja sadamatasud. Aasia ja Põhja-Ameerika vahet saab konteinerit saata vaid mõnesaja dollari eest. Aasta tagasi ületas hind 2000 dollari piiri.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ka konteineritega saadetava kauba mahud on kahanemas. Taani firma AP Møller-Maersk, kellele kuulub suurim konteineriliin Maersk Line, teatas, et jaanuaris kahanesid veomahud 20%. Drewry Shipping Consultants ennustab, et tööstusharu kaotab sel aastal 32 miljardit dollarit, kui midagi ei muutu.
Seotud lood
Konteinervedude korraldajad tõstavad kui üks mees 1. aprillist veohindu. Hinnatõusu põhjenduseks tuuakse jätkusuutlikkust mitte tagavad hinnad ja suurenenud nõudlus.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.