Maanteeameti juht Koit Tsefels rääkis tänasel Riigikogu majanduskomisjoni istungil, et Eesti teed ei kannata metsatöösturite küsitud 60 tonnist täismassi.
Tsefelsi sõnul on Eesti võimalused antud probleemi lahendamisel jätkata vedu talveperioodil erilubadega 52 tonniliste vedudega, valida olemasoleva teedevõrgu andmete põhjal võimalikud marsruudid ja teha majanduslik analüüs – missugused on kulutused teekatete ja sildade tugevdamisele ja - kas kulude tegemine on majanduslikult põhjendatud.
Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi eestvedamisel oli täna Toompeal parlamentaarne kuulamine metsatööstuse konkurentsivõimest seoses metsaveokite tonnaažiga.
Eesti Metsatööstuse Liidu juhatuse liige Ott Otsmann selgitas, et olla konkurentsivõimeline Eestist eksporditavate puittoodetega, peab toodete omahind olema turgudele sobiv ja sisemaa transpordikulul on oluline osa toodete omahinnas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Sõltuvalt toodete vääristusastmest ja veokaugusest, hinnanguliselt 5-20% moodustab toodete hindadest sisemaine transpordikulu,“ väitis ta. Otsmanni sõnul on Eestis kehtestatud 40tonnine autorongi täismassi piirang. Naaberriikides Soomes ja Rootsis, kes on meie konkurendid, on vastav piirang 60 tonni.
Samas on teljekoormuse piirangud Eestis sarnased - 10 tonni. 40tonnine autorongi täismassi piirang on mõistlik 3-4 teljeliste veokite korral. Metsaveokitel on aga 6-7 telge. Otsmann märkis, et Eesti metsasektoris võiks täismassi piirangu tõstmisel 60 tonnini säästa hinnanguliselt ligi 1 miljard krooni.
"Siia on arvestatud veokulude vähenemine, mis tuleneb väikesemast vajalikust veosooritustest ja läbitud sõidukilomeetritest sama hulga kauba teisaldamiseks. See kõik aitaks Eestil tulla toime karmis majanduslikus konkurentsis ja oma tooteid müüa ning kasutada kodumaist metsaressurssi efektiivselt,“ märkis Eesti Metsatööstuse Liidu esindaja.
Maanteeameti juht Koit Tsefels rõhutas, et Eesti teed ja sillad ei ole erinevalt põhjanaabritest Soomes ja Rootsis projekteeritud ega ehitatud sarnaselt, et taluda suuremaid koormusi ja pikemaid autoronge.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.