Kuus aastat tagasi tehtud Piirissaare laevatee süvendamise eest on riik sunnitud töötegijale maksma üle miljoni krooni.
Valitsus eraldas eile oma reservist ASile Tartu Sadam 1 143 921 krooni Tallinna ringkonnakohtus kinnitatud ASi Tartu Sadam ja Eesti Vabariigi vahelise kompromissi täitmiseks, kirjutab Tartu Postimees.
Projekti järgi tuli laevatee süvendada 1,7 meetri sügavuseni, kanali laiuseks sooviti saada 34 meetrit. Lepingu hind 1 357 500 krooni oli määratud lõpphinnana, mille firma pidi saama pärast töö üleandmist.
Süvendamise ajal tehtud mõõtmised näitasid, et eemaldatava pinnase maht on hulga suurem, kui projektiga ette nähti, rääkis ASi Tartu Sadam juhataja Peeter Kukk. Projekti järgi tuli laevateelt eemaldada 11 000 – 11 500 kuupmeetrit pinnast, tegelikult oli seda seal aga 27 515 kuupmeetrit, millest Tartu Sadam eemaldas 14 915 kuupmeetrit.
Kuke sõnul polnud veeteede amet töö mahu suurenemise tõttu nõus lisakulutusi tegema. Veeteede ameti juriidilise osakonna juhataja Ene Lillipuu sõnul taotles ettevõte kaks korda vaid töö tähtaja muutmist, mitte aga lepingu rahalise külje muutmist.
Kuke sõnul moodustab riigilt tulev kompromissraha ligi 70 protsenti laevatee süvendamiseks tehtud kulutustest.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.