Transpordi ametiühingu juhatuse esimees Peep Peterson rääkis logistikauudised.net-ile, et kõige raskem on olukord kallurvedudes, sest teetööde mahud sel aastal vähenevad.
Tema sõnul ei taha paljud ettevõtted tunnistada tegelikku rasket olukorda ja loodavad, et ehk peetakse kuidagimoodi paremate aegadeni vastu.
„Teame firmat, kus töötajad paluvad, et neid koondatakse, kuid ettevõttel ei ole selleks raha,“ tõi Peterson näite.
„Meil on kõige parem ülevaade bussijuhtide sissetulekutest. Kuna ületunde on vähem, on nende palk selle arvelt vähenenud kuni 25%,“ rääkis Peterson. Raske olukord on tema sõnul ka autovedudes, kus paljud autojuhid on sunnitud puhkusel. „Siiski tuletan meelde, et kokkulepitud miinimumpalk on 6500 krooni kuus, millest vähem ei tohi maksta,“ lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Loe samal teemal homse Äripäeva logistikarubriigist.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.