Autor: Mariliis Pinn • 27. veebruar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu kaubamärgiks sai PROLOG

Tänasel ühingu asutamise IX aastapäeva tähistamisel tutvustab Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing (endine Logistikaühing) oma uut identiteeti.

Ühingu nimelühendi ja rahvusvaliselt kasutatava kaubamärgina on võetud kasutusele PROLOG, teatas ühing.

Kaubamärk sümboliseerib uuenenud ühingut, kuna on kombineeritud ingliskeelsete mõistete „Procurement & Logistics“ (tõlkes strateegiline ostujuhtimine ja logistika) algustest. Samas võib seda mõista mitmeti- näiteks PRO tähendab ka Professionaalset (Professional) ja LOG võib tähendada ka loogikat (Logic).

Taustauuringud ei andnud märgile ühtegi negatiivset vastet. Pigem vastupidi. Prolog tähistab infotehnoloogias loogilist programmeerimiskeelt, mis seondub enamasti tehisintellekti ja arvutilingvistikaga. Eesti keeles kasutatakse terminit „proloog“ (kahe o-ga) sarnaselt muinasaja iidsetele seadustele sissejuhatuse, tutvustuse tähenduses (akadeemilises maailmas, korp!-ides, kirjanduses).

Muinasajal koosnes seaduskogu kolmest osast: proloogist, seadustest ja epiloogist. Seadustele eelnev proloog koosneb omakorda traditsiooniliselt kolmest osast– teoloogiline osa, ajalooline osa ja moraalne osa. Samuti on proloog (kahe o-ga) sporditermin (Eng- Prologue), mis tähistab võistluste esimest etappi, avasõitu. Seega on tegemist ühingu valdkonda ilmekalt kirjeldava, rahvusvahelise, suupärase, hästi kõlava, tugeva ja meeldejääva kaubamärgiga, millega ei seondu mitte midagi negatiivset ja mis on saanud ühingu liikmete poolt sooja vastuvõtu osaliseks. Alates veebruarist on muutunud ka PROLOG-i kodulehe aadress, milleks on nüüdsest www.prolog.ee

Tulenevalt uuest kaubamärgist kuulutati välja ka konkurss uue logo väljatöötamiseks. Laekunud kavandite seast osutus ülekaalukaks võidutööks Tartu reklaamiagentuuri DADA kavand, mis on endise Eesti Logistikaühingu logo edasiarendus. Koloriit on samad, mis endisel Logistikaühingu logo – värvid on muudetud selgeks ja säravaks, asendades vana logo „porised“ üleminekud puhaste ja kontrastsete toonidega. Samas ei mõju jõuline ja silmatorkav värvikombinatsioon ärritavalt vaid jätab soliidse üldmulje. Valitud on kaasaegsem logo šrift ja sümboli kuju muudetud rahulikumaks nii, et logo idee ei muutu. Uus logo font ja märk moodustavad omavahel parema ja loetavama terviku. Muudatus on logo märgis - Kuna tegu on EESTI Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühinguga, siis on logo märki sisse toodud stiliseeritud Eesti kaart selliselt, et logo üldkonseptsioon jääks samaks, kuid sisu oleks konkreetsemalt välja toodud. Ringide ehk tervet territooriumit hõlmava katkematu liikumise idee jääb samaks, mis vanal logol. Logo viimistlus toimub märtsi alguses mil see omandab lõpliku kuju.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077