Linnavalitsus viib Tallinna taksoveoeeskirja rida muudatusi ja täiendusi, nagu näiteks kohustuse taksodele oodata klienti selleks ettenähtud taksopeatustes, taksokomisjoni loomine, taksode pagasiruumi suuruse miinimumi fikseerimine, printerite asukoht taksos ja täpsustus sõiduki kasutuslepingu kohta, mis kõik on tingitud vajadusest tõsta pealinna taksoteenuse kvaliteeti.
Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul on Tallinna linnavalitsuse taksokomisjoni loomine seotud vajadusega teha ametite vahel koostööd haldus- ja väärteomenetluse läbiviimisel, teatas Raepress. „Teatavasti hakkas selle aasta algusest igapäevase taksode kontrollimisega tegelema munitsipaalpolitsei ja Tallinna transpordiameti pädevusse jäid endiselt taksoveolubade ja sõidukikaartide väljastamine, väljastamisest keeldumine, kehtivuse peatamine ja kehtetuks tunnistamine,“ selgitas Mutli. „Tallinna taksokomisjon luuakse nii taksojuhtide endi kui eelkõige ikka taksoteenust tarbivate linnaelanike ja külaliste huve silmas pidades.“
Tallinna taksokomisjoni hakkab juhtima ühistranspordi valdkonda kureeriv abilinnapea Jaanus Mutli.
Abilinnapea sõnul on taksode arvu suurenemisega viimasel aastal tekkinud linnakodanikel raskus vana- ja kesklinna piirkonnas parkimiskohtade leidmisega, sest taksod on need hõivanud. „Seega peame vajalikuks täpsustada, et taksoteenuse osutamisel saab klienti ootav takso parkida ainult taksopeatuses ja tingituna erinevast hinnatasemest on kliendil õigus taksopeatusest valida alati talle sobiva hinnaklassiga takso ning teistel taksodel on kohustus sellele taksole tagada vaba väljapääs taksopeatusest,“ lausus Mutli. „Sealjuures on linnavalitsusel kavas suurendada taksopeatustes olevate seisukohtade arvu praegu olemasolevalt 250-lt 400-ni, et seeläbi tagada taksoteenust osutavate sõidukite parkimine ja kliendi ootamine selleks ettenähtud taksopeatustes. Taksopeatuses parkimise mõte on selles, et taksoteenuse osutaja asuks teenuse tarbijale teada ja arusaadavas kohas.“
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Tulenevalt linnakodanike ja -külaliste vajadusest mahutada taksoteenuse kasutamisel sõites lennujaama või sadamasse ka pagas, peab linn vajalikuks esitada nõuded sõiduki pagasiruumile – mahutavus ei tohi olla vähem kui 400 liitrit,“ sõnas Mutli. „Mõistame, et taksoettevõtted vajavad kohandumiseks aega ja seda eriti praeguses majandussurutises, mistõttu hakkab nimetatud tingimus kehtima alates 15. juunist 2011.“
„Lähtuvalt sõidukikaardi taotlejate meelevaldsest arusaamast ja mugandamisest peame vajalikuks muuta kehtiva eeskirja punkti kasutuslepingu esitamise kohta ja viime erinevate tõlgenduste vältimiseks punkti sõnastuse kooskõlla ühistranspordiseaduses sätestatuga, ehk siis sõidukikaardi taotlejal tuleb esitada sõiduki kasutusleping, kui taotleja ei ole sõiduki omanik,“ lisas Mutli.
Samuti määratletakse ära ka printeri asukoht, milleks võib edaspidi olla esipaneel või keskkonsool.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.