Schipholi lennujaama pressiosakonna juhi Ruud Weveri sõnul õnnetuse põhjuseid hetkel veel ei tea. "Liiga vara on seda veel öelda, spekuleerida ma ei saa ega taha," kommenteeris Wever telekanalile BBC.
Hetkel on selge, et üheksa inimest sai õnnetuses surma ja üle 50 on haavatud, viimastest 25 raskelt. Kas kokpitimeeskond on hukkunute seas, pole praegu veel teada. Euronews andmeil spekuleeritakse ühe variandina, et lennukil sai kütus otsa.
Lennukis reisinud panga tegevjuht kommenteeris Hollandi rahvuslikule telekanalile, et enne õnnetust reisijaile hädaohuteateid ei antud. "Meeskonna viimane teade reisjatele oli palve kinnitada turvavööd ja olla laandumiseks valmis," kommenteeris tunnistaja. Hetk enne kokkupõrget maaga proovis piloot pärast järsku langemist mootorivõimsusega ülespoole rebida, sellele järgnes kokkupõrge.
Istanbulist Amsterdami suundunud Turkish Airline´i lennuk kukkus täna hommikul kell 10.40 alla 200 meetrit enne lennurada.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Hollandi uurijad on jõudnud järeldusele, et üleeile Amsterdami lähedal toimunud lennukatastroofi põhjustas tõenäoliselt mootoririke.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.