Märtsoo: kuidas on võimalik Riiast kogu Baltikumi hallata?

OÜ Laadur tegevjuht Fred Märtsoo sõnul tuli neile konkurendi otsus Eesti kontor sulgeda üllatusena. „Meil on Eestis 5 kontorit ja probleem, kuidas kõiki kliente ära katta. Keeruline on Lätist kogu Baltikumi hallata,“ arvas Märtsoo.

Eriti suurt probleemi nägi ta järelturu teenindamises ja hoolduses. „Tõstuki müügil on kaks argumenti – hind ja hooldus. Kui üks ära kukub?“ jäi konkurendi tegevus talle segaseks.

Ta tõi välja, et suuremate tõstukihooldustööde jaoks on kindlasti vaja töökoda, kus oleks ruumi, et näiteks mast eest ära võtta ja kuhu õli võib tilkuda. Paljude klientide juures seda ei ole. Ka on oluline tõstuki puhastamine ja enamus ettevõtteid ei luba enda territooriumil survepesuriga möllata. „Pisikesed hooldustööd ja õlivahetuse saab muidugi bussis teha,“ arvas ta. Siiski tekkis tal kohe küsimus, mis saab kasutatud õlist. „Palju küsimusi tekib, eks vaatame kuidas nad hakkama saavad,“ lisas ta.

Märtsoo arvab, et kindlasti mõjutab Toyota Material Handlingu otsus siinset tõstukiturgu. „Nende turuosa väheneb, nende kliendid kaovad“ arvas ta. Märtsoo ütles, et ametlikele hoolde meeskondadele lisaks on turule tulnud uued firmad, kes pakuvad Toyota tõstukite teenindust, ka saab sellega vajadusel Laadur hakkama.

Laaduri juht sõnas, et kontori Eestist kaotamine näitab selgelt, mida Balti turust arvatakse. „See annab vihje, mida siit oodatakse ja et ei ole piisavalt mahtu siin tegutsemiseks,“ ütles ta. Ka arvas ta, et Toyotal võib olla plaan nö uueks alguseks. „Ajalooliselt ei ole nende maine siin hea olnud. Eestis ostid nad kohapealse organisatsiooni ja kui ajad paremaks lähevad loodavad nad ehk puhtalt lehelt alustada,“ rääkis Märtsoo.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 0.8596713
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.0165684
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153445
Filipiinide peeso PHP 59,09 0.389039
Hiina jüaan CNY 7,62 0.0577815
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.053952
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0094429
Iisraeli seekel ILS 4,11 0.4181952
India ruupia INR 80,73 0.3069124
Indoneesia ruupia IDR 15945,99 0.2345891
Islandi kroon ISK 135,53 0.0960118
Jaapani jeen JPY 125,59 -0.0397962
Kanada dollar CAD 1,50 0.1875042
LAV rand ZAR 15,77 -0.6920306
Lõuna-Korea vonn KRW 1274,90 0.2248357
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.3668729
Mehhiko peeso MXN 21,79 0.0569353
Norra kroon NOK 9,78 0.4272714
Poola slott PLN 4,33 0.0323385
Rootsi kroon SEK 10,60 0.3407607
Rumeenia leu RON 4,75 0.0589585
Singapuri dollar SGD 1,53 0.1370847
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0575772
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1410562
Taani kroon DKK 7,46 0.0174284
Tai baht THB 35,34 0.3281369
Tšehhi kroon CZK 25,66 0.0311915
Türgi liir TRY 6,03 0.0481168
Ukraina grivna UAH 30,64 0.0150168
Ungari forint HUF 317,14 0.0599464
USA dollar USD 1,13 0.0705779
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.7019242
Valgevene rubla BYN 2,42 -0.0988997
Vene rubla RUB 74,30 -0.1572124

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019