Hästi läheb neil transpordifirmadel, mis sel aastal nulli jäävad, mitte kahjumit ei saa, arvas RMW direktor Taivo Kuusing.
Kuusing sõnas, et elu on nihuke. „Käive ja kasum sõltuvad paljudest asjadest ja sellest, kuidas kliendiga kokkuleppele saab. Meil läks see aasta nii,“ selgitas, ta et kasumi kasv tuli headest kokkulepetest klientidega. Autotranspordifirma RMW kasum kasvas 27%, hoolimata sellest, et käive kahanes 6%.
Siiski ei jäänud ta möödunud aastaga rahule ja lisas, et käesolev aasta tuleb raskem. „Juba on näha, et sel aastal tuleb langus käibes 20-25%. Hästi läheb neil firmadel, kes kahjumit ei saa vaid nulli jäävad,“ ennustas ta.
„Transport on alltöö. Kui tehased toodavad, siis on vedada aga kui inimesi vallandatakse, siis ei ole,“ lisas Kuusing.
Firmajuht möönis, et osad ettevõtted hakkavad neile juba võlgu jääma ja maksetähtajad on pikemaks kasvanud. „Meil veel makseraskusi ei ole. Kerge see ei ole, sest laevaga sõitmiseks peab piletite eest tasuma, kui kütusearvet ei maksa, pannakse kaardid kinni. Inimestele peab palka maksma, sest neil on ka liisingud. Igat asja kaalume, kas on vaja, millegi ostmine on tõeline kadalipp. Samas müüjatel on ka raske ja nad tahavad kaubast lahti saada, nii et otsime soodsaid pakkumisi,“ lisas ta.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.