Hästi läheb neil transpordifirmadel, mis sel aastal nulli jäävad, mitte kahjumit ei saa, arvas RMW direktor Taivo Kuusing.
Kuusing sõnas, et elu on nihuke. „Käive ja kasum sõltuvad paljudest asjadest ja sellest, kuidas kliendiga kokkuleppele saab. Meil läks see aasta nii,“ selgitas, ta et kasumi kasv tuli headest kokkulepetest klientidega. Autotranspordifirma RMW kasum kasvas 27%, hoolimata sellest, et käive kahanes 6%.
Siiski ei jäänud ta möödunud aastaga rahule ja lisas, et käesolev aasta tuleb raskem. „Juba on näha, et sel aastal tuleb langus käibes 20-25%. Hästi läheb neil firmadel, kes kahjumit ei saa vaid nulli jäävad,“ ennustas ta.
„Transport on alltöö. Kui tehased toodavad, siis on vedada aga kui inimesi vallandatakse, siis ei ole,“ lisas Kuusing.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Firmajuht möönis, et osad ettevõtted hakkavad neile juba võlgu jääma ja maksetähtajad on pikemaks kasvanud. „Meil veel makseraskusi ei ole. Kerge see ei ole, sest laevaga sõitmiseks peab piletite eest tasuma, kui kütusearvet ei maksa, pannakse kaardid kinni. Inimestele peab palka maksma, sest neil on ka liisingud. Igat asja kaalume, kas on vaja, millegi ostmine on tõeline kadalipp. Samas müüjatel on ka raske ja nad tahavad kaubast lahti saada, nii et otsime soodsaid pakkumisi,“ lisas ta.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.