Maksu- ja tolliameti riskianalüüsi tulemusena on selgunud, et transpordisektori madala maksudistsipliini tõttu jääb igal aastal riigieelarvesse laekumata hinnanguliselt ca 150 miljonit krooni aastas.
Seetõttu planeerib amet võtta vaatluse alla kogu transpordisektori, s.h taksonduse, reisijate- ja kaubaveod, selgitas MTA kontrolliosakonna juhataja Egon Veermäe. „Antud valdkonnas kasutatakse isikute mõjutamiseks erinevaid meetmeid, alustades tähelepanu juhtimisega läbi märgukirja ja lõpetades kontrolli ning karistuslike meetmetega. Maksuhalduri eesmärk maksude tasumise õigsuse kontrollimise kõrval on maksuseaduste rikkumiste ennetamine. Isikud, kes peale märgukirja saamist ei ole andnud maksuhaldurile tagasisidet ega teinud oma maksudeklaratsioonides parandusi, edastatakse peale täiendavat analüüsi maksukontrolli,“ lisas ta.
Tema sõnul on põhilised rikkumised ettevõtete puhul käibe varjamine ja ümbrikupalga maksmine. FIE-de puhul on põhilisteks rikkumisteks tulude varjamine ja kulutuste suurendamine.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.