Lennuamet alustas väärteomenetlust lennukompanii suhtes, kes kümneid kordi vedas reisijaid lekkekahtlusega lennukiga, uurimine leidis, et Estonian Air lubas tegelikult tankida kahtlast kütusepaaki, kuigi firma teatas hiljuti avalikkusele, et seda hoiti tühjana.
Lennuameti peadirektor Koit Kaskel selgitas Eesti Ekspressile, et väärteomenetluse võib riikliku järelevalveorganina teostada lennuamet ise ja ameti uurimiskomisjon leidis, et Estonian Air ja AME eirasid teadlikult lennuohutuse nõudeid.
Kumbki firma ei suutnud uurijatele põhjendada, miks jäi kütusepaagi rike reeglite kohaselt käsitlemata ja dokumenteerimata. "See viitab vastutustundetule ja hooletule suhtumisele lennuohutusse," järeldas uurimiskomisjon.
Süüdi tunnistamisel ootab ettevõtteid ees rahatrahv, samuti tegi lennuamet firmadele ettepaneku kaaluda vahejuhtumiga seotud inimeste tööle sobivust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Katkise kütusepaagi loo avalikustas Eesti Ekspress jaanuari keskel. Pärast loo ilmumist saatis Estonian Airi PR-direktor Ilona Eskelinen välja teate, et firma "otsustas igasuguste riskide vältimiseks keskmist kütusepaaki kuni selle võimaliku rikke väljaselgitamiseni mitte kasutada". Lennuameti uurimine näitas aga, et 28. juunil ehk kolm päeva pärast lekkekahtluse ilmnemist kehtestati Estonian Airis hoopis kord, mis lubas kahtlasse paaki tankida 1000 kg kütust.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.