• 23.01.09, 10:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti-Ukraina vahell on autoveod kaks korda kasvanud

Ukraina andmetel on kasvas Eesti vedajate kaubavedu riiki aastatel 2004-2008 ligi 2 korda.
20.-21. jaanuaril 2008 toimus majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis Eesti-Ukraina ühiskomisjoni nõupidamine, kus arutati rahvusvahelisi autovedusid, teatas ministeerium. Nimetatud ühiskomisjon kutsuti kokku kahe riigi valitsuste vahel 6. juulil 1993. aastal sõlmitud rahvusvaheliste autovedude kokkuleppe alusel ning komisjoni kuuluvad mõlema riigi vastavate ministeeriumide ja autotranspordiga tegelevate allasutuste ning autotranspordiettevõtete ühenduste esindajad.
Komisjon tõdes, et kaubavahetus Eesti ja Ukraina vahel 2007. ja 2008. aastal on kasvanud. Eesti statistikaameti andmetel oli 2008. aasta 9 kuu andmetel kaubavahetuse bilanss Eesti ja Ukraina vahel 7,8 miljonit eurot, 2007. aasta samal perioodil oli see näitaja 2,8 miljonit eurot 2008. aasta 9 kuu andmetel kasvas Eesti eksport Ukrainasse 19% ja import Ukrainast 14% võrreldes 2007. aasta sama perioodiga. Eesti ekspordipartnerite hulgas oli Ukraina 2007. aastal 13 kohal.
Oluline osa Eesti ja Ukraina vahelisest kaubavahetusest toimub autotranspordiga. Ukraina piiriorganite andmetel on Eesti vedajate poolt teostatud kaubavedu kasvanud aastatel 2004-2008 ligi 2 korda. Ukraina vedajate poolt teostatud autovedude arv kasvas eelkõige 2008. aastal – 40% eelnevate aastatega võrreldes. Seda peegeldab ka nõudlus kahe riigi vahel vahetatavate kaubaveolubade järele 2008. aastal. Kui 2007. aastani oli Eesti ja Ukraina vahel vahetatavate veolubade kvoot 2200 veoluba aasta kohta, siis 2008. aastal vahetati kahe riigi vahel juba 4000 veoluba. Sellest tulenevalt võttis ühiskomisjon vastu otsuse, et 2009. ja 2010. aastaks vahetatakse Eesti ja Ukraina vahel esialgse kvoodi alusel 4000 veoluba ning vajadusel vahetatakse aasta jooksul lisalubasid. Nimetatud 4000 veoloast 900 veoluba võib kasutada vähemalt EURO-2 (S-auto) või kõrgema kategooriaga tehnilistele nõuetele vastavate sõidukitega vedudel. Komisjon kinnitas, et nimetatud 4000 veoluba võib kasutada kaubavedudeks Eesti ja Ukraina vahel, transiitvedudeks läbi mõlema riigi territooriumi ja kolmandatest riikidest Eestisse või Ukrainasse kaupade veol. Komisjonis lepiti kokku, et alates 2009. aastast vahetatakse Eesti ja Ukraina vahel ka selliseid veolubasid (nn super-universaalseid veolubasid), mille alusel võib lisaks eelpool nimetatud vedudele teostada vedusid ka Eestist või Ukrainast kolmandatesse riikidesse. Selliste veolubade arvuks on esialgu 100 ning ka neid lubasid võib kasutada ainult EURO-2 või kõrgema kategooriaga tehnilistele nõuetele vastavate sõidukitega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti ja Ukraina delegatsioonid vahetasid informatsiooni ka kahe riigi vaheliste regulaarbussiliinide ja sõitjate juhuvedude kohta bussidega. Kahe riigi vahel on käigus 3 bussiliini, nendest kaks Tallinna ja Kiievi vahel ning üks Tallinna ja Odessa vahel. Komisjonis lepiti kokku, et mis tahes muudatustest bussiliinide sõiduplaanides tuleb teise riigi pädevat asutust teavitada vähemalt 30 päeva enne muudatuse jõustumist.
Sõitjate juhuvedude teostamiseks bussidega Eesti ja Ukraina vahel ei ole vaja teise poole luba, kui need veod vastavad kahepoolse autoveo kokkuleppe artiklis 4 toodud tingimustele. Muude juhuveoliikide võimaldamiseks lepiti ühiskomisjoni poolt kokku, et alates 2009. aastast vahetatakse Eesti ja Ukraina vahel 50 veoluba aastas.
Ukraina pool andis teada, et kehtivate liikluseeskirjade kohaselt ei lubata Ukrainasse haagisega busse. Tulevikus kaalutakse selle sätte tühistamist. Ukraina pool informeeris samuti, et alates 1. juulist 2008 kehtib üle 4,5 tonnise kandejõuga sõidukitele liikluspiirang Kiievi linnas kella 7.00 kuni 10.00 ning kella 17.00 kuni 20.00.
Lõpptulemusena konstateeris Eesti-Ukraina ühiskomisjon, et transpordialane koostöö kahe riigi vahel on sujunud hästi ning riikide poolt aidatakse igati kaasa kahepoolsete suhete edasisele arengule.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele