Metsatööstuse Liidu hinnangul tuleks meie teedele lubada senisest raskemaid puiduveokeid, et parandada puidufirmade konkurentsivõimet ja säilitada töökohti.
Maanteeamet raskeveokite täismassi suurendamist ei poolda, sest meie teed ja sillad pole selleks ette nähtud, vahendas ERR.
Praeguse raiemahu korral võimaldaks täismassipiirangu tõstmine metsatööstussektoris transpordi arvelt kokku 500 miljonit krooni aastas.
"Me oleme siin koos metsatööstusliiduga algatamas ühte uuringut, et veelkord see küsimus läbi vaadata. Ei ole võimalik siin teha suvalist otsust, küsimuses on ikkagi meie teede kvaliteet, teede ohutus lubamaks sinna raskemaid veokeid," selgitas majandusminister Juhan Parts.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Maanteeameti hinnangul meie põhimaanteed ja sillad veelgi raskemate veokite all vastu ei peaks.
"Kuna kattega teed on arvestatud liiklemiseks täismassiga kuni 40 tonni, siis hoolimata sellest, missugune on seal teljekoormus, 60-tonnise täismassiga veokid kiirendavad tee lagunemist," märkis Põhja regionaalse maanteeameti direktori asetäitja Aivo Salum.
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.