Metsatööstuse Liidu hinnangul tuleks meie teedele lubada senisest raskemaid puiduveokeid, et parandada puidufirmade konkurentsivõimet ja säilitada töökohti.
Maanteeamet raskeveokite täismassi suurendamist ei poolda, sest meie teed ja sillad pole selleks ette nähtud, vahendas ERR.
Praeguse raiemahu korral võimaldaks täismassipiirangu tõstmine metsatööstussektoris transpordi arvelt kokku 500 miljonit krooni aastas.
"Me oleme siin koos metsatööstusliiduga algatamas ühte uuringut, et veelkord see küsimus läbi vaadata. Ei ole võimalik siin teha suvalist otsust, küsimuses on ikkagi meie teede kvaliteet, teede ohutus lubamaks sinna raskemaid veokeid," selgitas majandusminister Juhan Parts.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Maanteeameti hinnangul meie põhimaanteed ja sillad veelgi raskemate veokite all vastu ei peaks.
"Kuna kattega teed on arvestatud liiklemiseks täismassiga kuni 40 tonni, siis hoolimata sellest, missugune on seal teljekoormus, 60-tonnise täismassiga veokid kiirendavad tee lagunemist," märkis Põhja regionaalse maanteeameti direktori asetäitja Aivo Salum.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.