Alar Vetik Silberauto Mercedes-Benzi tarbesõidukite osakonna juhataja seletas, et eelmisel aastal tuli kaubikute müügis 48%line kukkumine, sest korraldati vähe hankeid.
Kokku müüdi 2008. aastal 943 alla 4 kuupmeetrise mahtuvusega kaubikut, 2007. aastal müüdi neid 1400. Langus 32%. Suuremate kaubikute müük langes 43%, 1337ni 2348lt.
2007. aastal müüdi Eestis 540 Mercedes-Benzi kaubikut, mullu 279. „Hankevaene aasta oli. See mõjutab palju, et suurtes kogustes kaubikuid ei ostetud,“ lisas ta. Ka jäi ära sügisene buum.
2009. aastalt ootab ta teatud stabiliseerumist, et turule tuleks kindlus tagasi. „Eelmise aastaga tuleb müüginumbrites kindlasti kukkumine,“ ütles Vetik. „Et stabiilsus tuleks tagasi, taastuksid kliendid ja liisingud. Praegu on kõik kliendid suure riskiga ja finantseerimine on raske. 90% autosid ostetakse laenurahadega ja nendel turgudel läheb paremini, kus see osakaal on väiksem.“
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.