Parvlaevaliinide e-piletite müügiportaal tuulelaevad.ee kogus esimese tegevusaastaga ligi 150 000 oste sooritavat klienti, neist 8740 registreeritud kliendid ja 4000 on sooduskaardiga saarte elanikku, teatas firma.
Ettevõtte arendusjuhi Ragmar Saksingu sõnul on kliendid 2008. aasta 23. jaanuaril avatud veebikeskkonnal põhineva parvlaevade piletimüügisüsteemi hästi vastu võtnud. „Keskmiselt osteti 270 piletit päevas, suvekuudel juunist augustini lausa 383 piletit päevas. Kokkuvõttes ületasime esimeseks aastaks seatud müügieesmärki koguni ca 10 000 pileti võrra,“ ütles Saksing.
Tuulelaevad.ee keskkonna vahendusel osteti 2008. aastal 215 476 reisijapiletit; 88 156 sõiduautopiletit, 4298 alla 3,5t sõiduki piletit, 222 mootorrattapiletit ning 109 karavanide ja haagissuvilate piletit. E-müügikeskkonna populaarsus võimaldas tõsta ka klienditeeninduse taset ja kiirust sadamates. Näiteks nädalavahetustel pöördus e-süsteemi kasutajate arvelt sadamakassadesse pileti ostmiseks keskmiselt 500 inimest vähem. Iga üheksas tuulelaevad.ee piletimüügisüsteemi külastus lõppes ostuga.
Portaal Tuulelaevad.ee kogus esimese tegevusaastaga ca 150 000 oste sooritavat klienti. Neist 8740 on registreeritud kliendid ja 4000 on sooduskaardiga saarte elanikku. Ülejäänud kliendid kasutavad ostukeskkonda anonüümselt. Portaali kasutajatest valdav enamus on Eestist (96 protsenti), sealhulgas Tallinnast 60 protsenti, Haapsalust 11 protsenti ning Kuressaarest 9 protsenti. Portaali kasutavad ka soomlased (2 protsenti) ning lätlased (1,4 protsenti). Ühe nädala jooksul külastab piletimüügiportaali keskmiselt 13 500 klienti.
Saksing tõi e-pileti müügisüsteemi eelisena senise telefoni- ja kassapõhise müügisüsteemi ees välja täpsema statistilise väljundi iga konkreetse reisi täituvuse kohta, mis võimaldab klientidel kasutada täielikult kogu broneeringuressurssi ning vedajal paremini planeerida reisijate ülevedu tippaegadel. Samuti välistab e-pilet seni telefoni teel tehtud nn tühibroneeringute võimaluse, kus kliendid tegid broneeringuid ühel päeval mitmele väljumisele, kuid kasutasid sellest heal juhul vaid ühte, jättes teised broneeringud annulleerimata.
„Laiemas plaanis on e-pileti-müügisüsteemi juurutamine üks osa suuremast plaanist, mis hõlmab endas sadamate arendust ja uute parvlaevade liinile tulekut. Uutes kaasaegsetes sadamatingimustes on määrav roll kliendi iseteenindusel automaatsetes kontrollterminalides, ka sellele üleminekul on internetikeskkonnast ostetaval piletil oluline osa,” rääkis Saksing.
2009. aasta alguses lisandub tuulelaevad.ee ostukeskkonda e-pileti ostuvõimalus kõikidele sõidukiliikidele (v.a. eriveosed, ülegabariidilised- ja ohtlikud veosed ning liinibussid).
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.