Saaremaa Laevakompanii novembris tehasest väljuva esimese uue parvlaeva ehitus Leedus on jõudnud niikaugele, et visuaalselt on juba võimalik aru saada, millised alused hakkavad tulevikus mandri ja saarte vahet reisijaid vedama.
Klaipedas Fiskerstrand BLRT tehases valmival esimesel uuel parvlaeval käib Saaremaa Laevakompanii laevaehituse projektijuhi Virgo Vinkeli sõnul kibe töö ning käsil on laeva erinevatest osadest kokkupanemine, kirjutas Oma Saar.
“Umbes 40% laevast on koos,” rääkis tihti Klaipedas laevaehituse juures viibiv Vinkel Oma Saarele. Laev koosneb 35 tükist, millest 15 on kokku pandud.
Kuna sarnaseid laevu pole enne palju ehitatud, nentis Vinkel, et töö ei ole just lihtsate killast.
Praegu Leedus ehitatav laev hakkab sõitma Hiiumaa ja mandri vahelisel liinil. Alustatud on ka teise laeva ehitust, mis hakkab kurseerima Kuivastu–Virtsu liinil. Vinkeli kinnitusel on teise laeva ehituseks tarvilik metall juba Klaipedasse kohale toodud ning nüüd alustatakse esimeste osade valmistamist.
Täpselt selliseid laevu, nagu Saaremaa Laevakompanii poolt tellitud, maailmas kusagil sõitmas ei ole. Vinkeli sõnul on prototüübiks võetud parvlaev Sylt Express, mis praegu sõidab Saksamaa saare Sylti ja Taani vahet.
Seotud lood
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.