Autor: Mariliis Pinn • 31. detsember 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallink teatas kokkukuivanud puhaskasumist

Tallink Grupp avaldas auditeeritud aastaaruande, mille kohaselt kasvas müügitulu suurinvesteeringutele vaatamata vaid 3,4%. Puhaskasum vähenes 69,7%.

Võrreldes 2006/2007 majandusaastaga jäi selle majandusaasta kasum väiksemaks ning algselt seatud eesmärke ei saavutatud, kommenteeris ettevõte börsile saadetud teates.

Kontserni müügitulu kasvas 12 310 miljoni kroonini. Tallink Grupp teenindas enam kui seitset miljonit reisijat, see on 2,9% rohkem kui eelmisel majandusaastal. Samas langes finantskulude, maksude ja kulumieelne kasum EBITDA 20,3% võrra 1 982,4 miljoni kroonini ning puhaskasum vähenes 318,0 miljoni kroonini.

Müügitulu kasvas tublisti uusimal, Rootsi-Läti liinil, samuti Soome-Eesti liinil, seda tänu uuele Tallink Shuttle kontseptsioonile. Soome-Rootsi ning Saksamaa-Soome liinide plaanitust nõrgemad tulemused aga avaldasid kahandavat mõju müügitulule.

Kasumit vähendasid märkimisväärselt kasvanud kütusekulu, suuremad intressikulud ning nõrgad veomahud mõnedel liinidel. Uue kruiisilaeva M/L Baltic Princess üleandmine viibis kuni kõrghooaja keskpaigani, mistõttu lükkus edasi ka teiste liinide ümberkorraldamine. Nendel arengutel oli üleüldine negatiivne mõju kontserni kasumile, sest kõiki käivituskulusid ei jõutud majandusaasta lõpuks tasa teenida ja need ületasid müügitulu juurdekasvu. Samas oli tegemist siiski oluliste ja vajalike muudatustega, põhjendas Tallink Grupp.

Võrreldes eelmise majandusaastaga tõusid kütusekulud 680,8 miljoni krooni  võrra. Ligikaudu 35% kütusekulude kasvust oli seotud Soome-Saksamaa liini

tegevusega. Kuna võrreldes suvega on kütusehinnad oluliselt alanenud ning  arvestades turu suurt volatiilsust, maandas firma 2008. aasta oktoobris ja  novembris osa 2009. aasta kütusehinnariskist.         

Kontserni laevastiku uuendamise kava tipnes sel aastal kahe uhiuue laeva - M/L Superstar ja M/L Baltic Princess üleandmisega, kasvatades majandusaasta koguinvesteeringud 4 260 miljoni kroonini. Investeeringute mõju ilmneb alles järgmisel majandusaastal, mil laevad on olnud käigus terve aasta jooksul ning käivitamisega seotud kulud ning väljakutsed on möödas.  

2007/2008 majandusaastal tegeles Tallink ka uue broneerimis- ja registreerimissüsteemi käivitamisega. Kõrge kütusekulu tõttu optimeeriti ühtlasi kontserni tegevust.

Personalikulud kasvasid 2007/2008 majandusaastal 3,5% võrra 2 477,1 miljonilt kroonilt 2 563,8 miljoni kroonini peamiselt töötajate arvu suurenemise arvelt.  2007/2008 majandusaastal oli töötajate keskmine arv 6 564 (2006/2007 majandusaastal 6 227).             

Administratiivkulud vähenesid 108,0 miljoni krooni võrra,   

peamiselt Silja integreerimise tulemusena.                                     

Finantskulud suurenesid seoses laenude kasvuga ja seeläbi keskmisest kõrgemate intressikandvate kohustustega  ning seoses kõrgemate intressimääradega. Finantskulud tõusid 16,5% võrra 2006/2007 majandusaasta 801,2 miljonilt kroonilt 933,3 miljoni kroonini 2007/2008 

majandusaastal. Tulenevalt tõhusast finantsriskide juhtimisest moodustas       intressimäära põhistest tuletisinstrumentidest saadav puhastulu 119,1 miljonit krooni, mis oli ka peamine finantstulu allikas. Võrreldes  eelmise majandusaasta 597,3 miljoni krooniga oli vaadeldava perioodi netofinantskulu 790,2 miljonit krooni.

2008/2009 majandusaasta müügitulule ja kasumile on oodata positiivset mõju 2008. aasta suvel toimunud uue kruiisilaeva M/L Baltic Princess käikulaskmisest ning  M/L Galaxy ja M/L Silja Festival marsruutide muutustest. Täiendavalt avaldab positiivset mõju tegevusele Tallinn-Helsinki liinil täies mahus käivitunud Shuttle-teenus ja vähenenud konkurents. Soome ja Saksamaa vahelise liini ümberkorraldamine ning ühe Superfast aluse prahtimine parandab selle liini tulemusi. 2009. aasta kevadel antakse üle Kontserni laevastiku uuendamise  programmi viimane uus kruiisilaev M/L Baltic Queen. Siis on Kontserni kõikidel  liinidel ainult tippklassi alused.                                             

Mitmed varasemad probleemid, nagu uue broneerimis- ja registreerimissüsteemi rakendamine ja kõrged kütusehinnad, ei avalda enam mõju.  

 

2007/2008 majandusaasta peamised sündmused:                                    

- Uue broneerimis- ja registreerimissüsteemi rakendamine

- M/L Meloodia müük- Aktsiate tagasiost- M/L Superstar edukas vettelaskmine ja liiniletulek- Kolmanda hotelli avamine Tallinnas- M/L Fantaasia müük- M/L Baltic Princess edukas vettelaskmine ja liiniletulek- Olulised ümberkorraldused liinidel

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077