Tallink teatas kokkukuivanud puhaskasumist

Tallink Grupp avaldas auditeeritud aastaaruande, mille kohaselt kasvas müügitulu suurinvesteeringutele vaatamata vaid 3,4%. Puhaskasum vähenes 69,7%.

Võrreldes 2006/2007 majandusaastaga jäi selle majandusaasta kasum väiksemaks ning algselt seatud eesmärke ei saavutatud, kommenteeris ettevõte börsile saadetud teates.

Kontserni müügitulu kasvas 12 310 miljoni kroonini. Tallink Grupp teenindas enam kui seitset miljonit reisijat, see on 2,9% rohkem kui eelmisel majandusaastal. Samas langes finantskulude, maksude ja kulumieelne kasum EBITDA 20,3% võrra 1 982,4 miljoni kroonini ning puhaskasum vähenes 318,0 miljoni kroonini.

Müügitulu kasvas tublisti uusimal, Rootsi-Läti liinil, samuti Soome-Eesti liinil, seda tänu uuele Tallink Shuttle kontseptsioonile. Soome-Rootsi ning Saksamaa-Soome liinide plaanitust nõrgemad tulemused aga avaldasid kahandavat mõju müügitulule.

Kasumit vähendasid märkimisväärselt kasvanud kütusekulu, suuremad intressikulud ning nõrgad veomahud mõnedel liinidel. Uue kruiisilaeva M/L Baltic Princess üleandmine viibis kuni kõrghooaja keskpaigani, mistõttu lükkus edasi ka teiste liinide ümberkorraldamine. Nendel arengutel oli üleüldine negatiivne mõju kontserni kasumile, sest kõiki käivituskulusid ei jõutud majandusaasta lõpuks tasa teenida ja need ületasid müügitulu juurdekasvu. Samas oli tegemist siiski oluliste ja vajalike muudatustega, põhjendas Tallink Grupp.

Võrreldes eelmise majandusaastaga tõusid kütusekulud 680,8 miljoni krooni  võrra. Ligikaudu 35% kütusekulude kasvust oli seotud Soome-Saksamaa liini
tegevusega. Kuna võrreldes suvega on kütusehinnad oluliselt alanenud ning  
arvestades turu suurt volatiilsust, maandas firma 2008. aasta oktoobris ja  
novembris osa 2009. aasta kütusehinnariskist.         

Kontserni laevastiku uuendamise kava tipnes sel aastal kahe uhiuue laeva - M/L Superstar ja M/L Baltic Princess üleandmisega, kasvatades majandusaasta koguinvesteeringud 4 260 miljoni kroonini. Investeeringute mõju ilmneb alles järgmisel majandusaastal, mil laevad on olnud käigus terve aasta jooksul ning käivitamisega seotud kulud ning väljakutsed on möödas.  

2007/2008 majandusaastal tegeles Tallink ka uue broneerimis- ja registreerimissüsteemi käivitamisega. Kõrge kütusekulu tõttu optimeeriti ühtlasi kontserni tegevust.

Personalikulud kasvasid 2007/2008 majandusaastal 3,5% võrra 2 477,1 miljonilt kroonilt 2 563,8 miljoni kroonini peamiselt töötajate arvu suurenemise arvelt.  2007/2008 majandusaastal oli töötajate keskmine arv 6 564 (2006/2007 majandusaastal 6 227).             

Administratiivkulud vähenesid 108,0 miljoni krooni võrra,   
peamiselt Silja integreerimise tulemusena.                                     

Finantskulud suurenesid seoses laenude kasvuga ja seeläbi keskmisest kõrgemate intressikandvate kohustustega  ning seoses kõrgemate intressimääradega. Finantskulud tõusid 16,5% võrra 2006/2007 majandusaasta 801,2 miljonilt kroonilt 933,3 miljoni kroonini 2007/2008 
majandusaastal. Tulenevalt tõhusast finantsriskide juhtimisest moodustas       
intressimäära põhistest tuletisinstrumentidest saadav puhastulu 119,1 miljonit 
krooni, mis oli ka peamine finantstulu allikas. Võrreldes  eelmise majandusaasta 597,3 miljoni krooniga oli vaadeldava perioodi netofinantskulu 790,2 miljonit krooni.

2008/2009 majandusaasta müügitulule ja kasumile on oodata positiivset mõju 2008. aasta suvel toimunud uue kruiisilaeva M/L Baltic Princess käikulaskmisest ning  M/L Galaxy ja M/L Silja Festival marsruutide muutustest. Täiendavalt avaldab positiivset mõju tegevusele Tallinn-Helsinki liinil täies mahus käivitunud Shuttle-teenus ja vähenenud konkurents. Soome ja Saksamaa vahelise liini ümberkorraldamine ning ühe Superfast aluse prahtimine parandab selle liini tulemusi. 2009. aasta kevadel antakse üle Kontserni laevastiku uuendamise  programmi viimane uus kruiisilaev M/L Baltic Queen. Siis on Kontserni kõikidel  liinidel ainult tippklassi alused.                                             

Mitmed varasemad probleemid, nagu uue broneerimis- ja registreerimissüsteemi rakendamine ja kõrged kütusehinnad, ei avalda enam mõju.  

 

2007/2008 majandusaasta peamised sündmused:                                    

- Uue broneerimis- ja registreerimissüsteemi rakendamine
- M/L Meloodia müük
- Aktsiate tagasiost
- M/L Superstar edukas vettelaskmine ja liiniletulek
- Kolmanda hotelli avamine Tallinnas
- M/L Fantaasia müük
- M/L Baltic Princess edukas vettelaskmine ja liiniletulek
- Olulised ümberkorraldused liinidel

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 -0.0522154
Jaapani jeen JPY 124,77 0.0400898
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0133752
LAV rand ZAR 15,89 0.0434443
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0.0495688
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 -0.0009207
Norra kroon NOK 9,75 -0.0030772
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 -0.0076413
Rumeenia leu RON 4,74 -0.0063337
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0130574
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0570776
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0264271
Taani kroon DKK 7,46 -0.0026823
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0.0016801
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.0121618
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0040922
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused