Ratas: 2009 teeb looduslik valik oma töö

Praegu tundub küll, et kõigile transpordivallas tegutsejatele siin maailmas 2009. a enam kohta pole, leiab CF&S Estonia AS juhatuse liige Ants Ratas.

2008. aastal veoturu maht vähenes ja seda kõikide veoliikide osas kus CF&S Estonia AS tegutseb s.o. mereveod, raudteeveod ja autotransport. „Kui 2007. a oli vedaja turg s.o. vedaja dikteeris hindu, siis nüüd on olukord muutunud. Vedajate osas on ülepakkumine ja turgu dikteerib klient. Meie oma töös hakkasime tõsisemat kriisi tunnetama alates septembrist. Tänaseks on olukord meie ümber väga ärevusttekitav. Praktiliselt iga nädal pankrotistub, lõpetab tegevuse või võetakse kellegi poolt üle mõni autovedaja, laevaliin, laevaomanik või raudteeoperaator. Raskustes on sadamad ja kaubandustehinguid finantseerivad pangad. Kliendid sulgevad tehaseid, lõpetavad tegevust vähemtähtsatel turgudel või pankrotistuvad,“ kommenteeris Ratas mööduvat aastat.

„Praegu tundub küll, et põhi on veel kaugel ja veohinnad langevad,“ suunas ta pilgu 2009. aastasse. „Juba praegu seisab maailmas palju laevu tööta ja 2009. aastal lisandub laevatehastest palju laevu veel juurde. Autode müügiplatsid on veoautosid täis ja neid lisandub sinna iga päevaga. Kui veel suvel oli raudteevagunitest krooniline puudus, siis täna seisab enamusel raudteeoperaatoritel suur osa vagunitest tööta. Paljud sadamaterminalid ja laod on tühjad. Pakkumine transporditurul ületab pakkumise ja kuna turumaht väheneb, siis peavad vähemefektiivsed või halvemas finantsolukorras olevad tegijad ja veovahendid turult lahkuma. Ainuke võimalus transpordifirmadel kriis üle elada on efektiivsemalt majandada, teha rohkem tööd ja väiksema raha eest klientidele rohkem pakkuda, muidu klient valib lihtsalt konkurendi. Praegu tundub küll, et kõigile transpordivallas tegutsejatele siin maailmas 2009. a enam kohta pole. Vastavalt Darwini evolutsiooniteooriale teeb "looduslik valik" oma töö - populatsiooni indiviidid on mitmekesised, isendeid on rohkem kui piiratud ressursside tõttu saab ellu jääda ja seetõttu eksisteerib isenditevaheline konkurents ja olelusvõitlus,“ lisas ta.

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0502828
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0023525
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102208
Filipiinide peeso PHP 59,01 0
Hiina jüaan CNY 7,61 0
Hongkongi dollar HKD 8,90 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15939,78 0
Islandi kroon ISK 135,49 -0.0073801
Jaapani jeen JPY 125,52 0
Kanada dollar CAD 1,49 -0.0738354
LAV rand ZAR 15,87 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,45 0
Malaysia ringgit MYR 4,62 0
Mehhiko peeso MXN 21,70 0
Norra kroon NOK 9,76 0
Poola slott PLN 4,34 0
Rootsi kroon SEK 10,60 0
Rumeenia leu RON 4,76 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0115115
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0176305
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 35,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,66 0
Türgi liir TRY 6,03 0
Ukraina grivna UAH 30,61 0
Ungari forint HUF 317,77 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,42 0
Vene rubla RUB 74,12 0

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019