Praegu tundub küll, et kõigile transpordivallas tegutsejatele siin maailmas 2009. a enam kohta pole, leiab CF&S Estonia AS juhatuse liige Ants Ratas.
2008. aastal veoturu maht vähenes ja seda kõikide veoliikide osas kus CF&S Estonia AS tegutseb s.o. mereveod, raudteeveod ja autotransport. „Kui 2007. a oli vedaja turg s.o. vedaja dikteeris hindu, siis nüüd on olukord muutunud. Vedajate osas on ülepakkumine ja turgu dikteerib klient. Meie oma töös hakkasime tõsisemat kriisi tunnetama alates septembrist. Tänaseks on olukord meie ümber väga ärevusttekitav. Praktiliselt iga nädal pankrotistub, lõpetab tegevuse või võetakse kellegi poolt üle mõni autovedaja, laevaliin, laevaomanik või raudteeoperaator. Raskustes on sadamad ja kaubandustehinguid finantseerivad pangad. Kliendid sulgevad tehaseid, lõpetavad tegevust vähemtähtsatel turgudel või pankrotistuvad,“ kommenteeris Ratas mööduvat aastat.
„Praegu tundub küll, et põhi on veel kaugel ja veohinnad langevad,“ suunas ta pilgu 2009. aastasse. „Juba praegu seisab maailmas palju laevu tööta ja 2009. aastal lisandub laevatehastest palju laevu veel juurde. Autode müügiplatsid on veoautosid täis ja neid lisandub sinna iga päevaga. Kui veel suvel oli raudteevagunitest krooniline puudus, siis täna seisab enamusel raudteeoperaatoritel suur osa vagunitest tööta. Paljud sadamaterminalid ja laod on tühjad. Pakkumine transporditurul ületab pakkumise ja kuna turumaht väheneb, siis peavad vähemefektiivsed või halvemas finantsolukorras olevad tegijad ja veovahendid turult lahkuma. Ainuke võimalus transpordifirmadel kriis üle elada on efektiivsemalt majandada, teha rohkem tööd ja väiksema raha eest klientidele rohkem pakkuda, muidu klient valib lihtsalt konkurendi. Praegu tundub küll, et kõigile transpordivallas tegutsejatele siin maailmas 2009. a enam kohta pole. Vastavalt Darwini evolutsiooniteooriale teeb "looduslik valik" oma töö - populatsiooni indiviidid on mitmekesised, isendeid on rohkem kui piiratud ressursside tõttu saab ellu jääda ja seetõttu eksisteerib isenditevaheline konkurents ja olelusvõitlus,“ lisas ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.