Päästekeskus sai täna hommikul väljakutse Paljassaare sadamasse, kus kai ääres põles remondis olnud puksiirlaev.
Tulekahju puhkes seoses laeval tehtud keevitus- või lõikamistöödega, mille käigus võttis seinaisolatsioon tuld, ütles Põhja-Eesti päästekeskuse pressiesindaja Ants Raava.
Tänu remondimeeste kiirele tegutsemisele saadi põleng laeva trümmis kiiresti kontrolli alla. Kahjustused trümmis ulatusid paari-kolme ruutmeetrini. Puksiiri pikkus oli hinnanguliselt 20 meetrit.
Küsimusele, kas tulekahju põhjuseks võis olla ohutusnõuete rikkumine remondimeeste poolt, Raava vastata ei tahtnud. "Nad olid täiesti instrueeritud ning teadlikud, mis töid tegid. Selles suhtes oli kõik korrektne. Kuid seda, kas nad rikkusid tuleohutusnõudeid, mina ei tea," sõnas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Raava sõnul on laevapõlengud üldiselt suhteliselt kõrge ohtlikkuse tasemega, kuna laevaruumid on väga kitsad, mistõttu tuleb seal liikumiseks kasutada hingamisaparaate, samuti arvestada sellega, et liikumisvabadus on piiratud. Seetõttu saadeti kohale ka neli päästemeeskonda, kellest tegevust jätkus tänu põlengu väiksusele siiski vaid ühele.
Laeva omaniku nime Raava öelda ei osanud. Põleng toimus Paljassaare tee 4. Päästekeskus sai väljakutse kell 8.58.
Paljassaare sadam on kaubasadam, kus käideldakse segalasti, kivisütt ja naftatooteid, kuid ka puitu ja kiiresti riknevaid kaupu. Sadama infrastruktuuri kasutab ka sadama vahetus naabruses tegutsev toiduõli tehas.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.