• 17.12.08, 15:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ELis saadud liiklustrahv jõuab nüüd rikkujani

Saadikud kiitsid heaks õigusakti, mis näeb ette liikluseeskirju rikkuvate sõidukijuhtide tuvastamise ning trahvimise mis tahes Euroopa Liidu riigis toime pandud õigusrikkumise puhul.
Ettepanek hõlmab kiiruseületamist, joobes juhtimist, turvavöö kinnitamata jätmist või punase tule alt läbisõitmist mõnes teises liikmesriigis kui juhi koduriigis. Ettepaneku poolt hääletas 594, vastu 35 ja erapooletuks jäi 40 saadikut, teatas Euroopa Liit.
Euroopa Komisjoni läbi viidud uuringud on näidanud, et liiklusõigusrikkumistes osalenud teistes riikides elavate isikute osakaal on kõrgem kui nende osakaal riigi maanteeliikluses, eriti kiiruseületamisel. Nendele juhi elukohariigist erinevate liikmesriikide pinnal toime pandud rikkumistele järgnevad aga kõige sagedamini täide viimata karistused. Saadikud märgivad, et "see suhteline karistamatus võib nõrgendada liiklusohutuse eesmärke, õhutades juhte riiklikke liiklusmäärusi mitte järgima, sest neil on tunne, et nad on karistuste eest kaitstud". Et olukorda parandada, esitas Euroopa Komisjon ettepaneku, mis näeb ette välismaal liikluseeskirju rikkunud juhtide karistamise.
Ettepanek näeb liikluseeskirjade rikkumisest teavitamiseks ette ühenduse elektroonilise andmevahetusvõrgu loomise. Viimane peab tagama, et teabevahetus toimuks turvalistes tingimustes ja et konfidentsiaalsus oleks tagatud. Pärast liikluseeskirjade rikkumist edastatakse sõiduki registreerimisnumber ning muu isiklik teave kontrollimiseks päritoluriigile. Pärast kontrollimist saadab pädev asutus sõiduki omanikule rikkumisteatise, milles palutakse trahvi maksmist. Parlamendi poolt vastu võetud muudatusettepanek tagab, et seejuures tagatakse isikuandmete kaitse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eeskirju rikkunud sõiduki omanikule saadetavas  rikkumisteatises nimetatakse rahalise karistuse summat, kõige otstarbekamat makseviisi, kuupäeva, mil see peab olema tasutud, rikkumisteatise sisu vaidlustamise ja rahalise karistuse määramise otsuse peale kaebuse esitamise võimalusi ning teavet vaidlustamise ja kaebuse esitamise korra kohta. Samuti teavitatakse omanikku sellest, et juhul kui ta ei kavatse trahvi maksta, peab ta täitma kindlaksmääratud ajavahemiku jooksul vastuse vormi. Lisaks teavitatakse omanikku sellest, et mis tahes maksmisest keeldumisest teatatakse tema elukohariigi pädevale asutusele otsuse täideviimiseks.
Kaks aastat pärast direktiivi jõustumist peab komisjon esitama aruande direktiivi rakendamise kohta liikmesriikides. Aruande alusel kaalub komisjon, kas direktiivi reguleerimisala tuleks laiendada muudele liikluseeskirjade rikkumistele.
2001. aastal hukkus praegu EL-i liikmeteks oleva 27 riigi teedel 54 000 inimest ning EL on endale võtnud eesmärgiks vähendada liiklusõnnetustes hukkunute arvu 2010. aastaks 50%. Kõnealuse direktiiviga hõlmatud neli rikkumist on peamised liiklussurmade põhjustajad - 2004. aastal põhjustas 30 % liiklussurmadest lubatud sõidukiiruse ületamine, 25 % sõiduki juhtimine alkoholijoobes, 17 % turvavöö kinnitamata jätmine ja umbes 4 % foori punase tule eiramine. Teiste sõnadega – umbes 75% liiklussurmadest põhjustas üks (või mitu) neljast nimetatud rikkumisest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Bussifirma Alltours OÜ omanik Üllar Sai roolis.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele