Autor: Mariliis Pinn • 15. detsember 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Volvo tahab ehitada keskkonnasõbralikumat metsatransporti

2009. aasta jaanuaris alustatakse Rootsis pilootprojektiga, mille eesmärgiks on radikaalselt vähendada metsatranspordi mõju keskkonnale.

Projekti tulemusena peaks sama töö tegema ära väiksem arv veokeid, madalamate heitgaasitasemetega ja liiklusohutust ohverdamata, teatas Volvo. Projekti korraldavad sellised ettevõtted ja institutsioonid nagu Rootsi metsanduse uurimise instituut, Rootsi maanteeamet, SCA ja Volvo Trucks.

Projekti “Üks kuhi veel” eesmärgiks on kasutada uut tehnoloogiat, mille tulemusena saaks praegu kolme veokiga tehtava töö teha kahe veokiga. Eelnevad tulemused näitavad, et nii vähenevad kütusekulu ning süsinikdioksiidi tasemed umbes 20 protsenti tonn kilomeetri kohta. Testperiood kestab kolm aastat ja aitab näidata teed ka teistele valdkondadele.

“Pikemad autorongid toovad kasu nii meie klientidele kui ka keskkonnale. Lahendus, mida me nüüd testime vähendab märgatavalt mõju keskkonnale ja kütusekulule, samas liiklusohutust kompromiteerimata,” ütles Lars Mårtensson, Volvo Trucks keskkonnapoliitika juht. 

Projektis kasutatakse veokit Volvo FH16, mis on saanud Rootsi maanteeametilt loa läbida 170 kilomeetri pikkust vahemaad Överkalix ja SCA tugipunktide vahel Munksundis ja Norrbottenis Põhja-Rootsis. Veoki kandevõime on 60 tonni, mis on 20 tonni kõrgem kui hetkel lubatud 40 tonni.

Veok on ümber ehitatud kasutades eksisteerivat varustust uut moodi ning väikeste modifikatsioonidega. Uus kombinatsioon, mis on kuus meetrit pikem kui tavaline metsaveoauto, muudab koorma paigutamise lihtsamaks ning võimaldab optimaalselt koormat jaotada. Olenemata palju kõrgemast kogukaalust on koorem telje kohta madalam kui tavalisel metsaveokil, seega on väiksem ka teepinna kulu.

Sellise veokiga sõitmine eeldab kogenud juhti, kuid Volvo Trucks ekspertide sõnul ei ole tegemist keerukama sõiduriistaga kui tavaline 24 meetrine metsaveok. Ohutus ja stabiilsus on sama head kui varem ning liiklusõnnetuste risk on väiksem, kuna teedel on vähem sõidukeid.

“Seda süsteemi igapäevastel töödel testides saame väärtuslikku, et luua keskkonnasõbralikumaid ja ohutumaid transpordilahendusi, mis on samas kasumlikud ka meie klientidele. Tegemist on tervitatava lahendusega metsatööstuses,” ütles Volvo Truck Põhjamaade regiooni tegevjuht

 Hans Börjesson.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077