Vastuvõetud riigieelarves on heakskiidu saanud 8,1 miljardi krooni väärtuses järgmisel aastal algavaid infrastruktuuriprojekte.
2009. aastal alustatakse väga paljude suurprojektide elluviimist, enamus neist on finantseeritud ühtekuuluvusfondist, ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi arengu talituse juhataja Toomas Haidak.
Ta selgitas, et ära märgitud summad on projektide kogumaksumused, st. et need ei ole summad, mis 2009. aastal välja makstakse. Suuremad projektid võivad kesta 3 aastat, nii et need summad jagunevad pikema perioodi peale.
Järgmise aasta suurimad investeeringud:
Teedeehitus
Pärnu ümbersõidu ehitus – 800 mln krooniVäo-Maardu teelõigu ehitus - 1,4 mld krooniKukruse-Jõhvi teelõigu rekonstrueerimine – 700 mln krooniValgejõe-Rõmeda teelõigu ehitus - 887 mln krooniAruvalla-Kose teelõigu ehitus – 960 mln krooniMäo liiklussõlme ehitus* - 449 mln krooni Raudteed
Raudteeperroonide rekonstrueerimine - 240 mln krooniTallinn-Tartu ja Tartu-Valga raudteelõikude rekonstrueerimine (120 km/h kiiruse tagamiseks)* - 800 mln krooniUute reisirongide ostmine (taotlus EKle esitamisel, esimesed uued rongid saabuvad siiski alles paari aasta jooksul) – 1,3 mld krooniKoidula raudteepiirijaama ehitus* - 1,1 mld krooni Sadamad
Kuivastu, Virtsu, Rohuküla, Heltermaa sadamate rekonstrueerimine – 480 mln krooniHundipea sadama rekonstrueerimine – 200 mln krooniMõõdistuslaeva soetamine – 230 mln krooniMuuga sadama laiendus - 804 mln krooni Lennundus
Regionaalsete lennujaamade arendamine – 274 mln krooni Ühistransport
Ühistranspordi infosüsteemi loomine* - 20 mln krooni * - projektiga on alustatud
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.