Eesti Raudtee nõukogu kinnitas eile ettevõtte 2009.aasta eelarve, mille tuludeks on planeeritud ligi 1,7 miljardit krooni ja mis põhineb kaubaveo mahu vähenemisel 9 protsendi võrra.
Eelarve koostamisel prognoosis Eesti Raudtee oma infrastruktuuril 2009.aasta kaubaveo mahuks 23 miljoni tonni, mis on 9 protsenti vähem, kui on kavandatud 2008.aastaks, krjutas Postimees.
Kaubavedude mahu vähenemine on prognoositud lähtuvalt Loode-Venemaa sadamate arendamisest. Tõenäoliselt vähendab Ust-Luuga sadama kaubakäitlemise võimsuse kasv tuntavalt naftasaaduste vedu läbi Eesti.
Seega seisab Eesti Raudtee ees raske töö, et kompenseerida muude veoliikide arvelt vähenevat naftasaaduste vedu ja olla suuteline jätkama alustatud infrastruktuuri investeeringuprojekte.
Eesti Raudtee kavandab järgmisel aastal paigutada infrastruktuuri parendamisesse 836 miljonit krooni, mis lõviosas tuleb Euroopa Liidu tõukefondidest, suuremad projektid on seotud RailBaltica trassi kapitaalremondiga.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.