Autoettevõtete liidu üldkogul osalejad pidasid vajalikuks tõsta bussijuhtide palka 2009. aastal vähemalt 10-15 protsenti.
Liitu kuuluvate bussiettevõtete juhid tõdesid, et kuigi Eesti majandusolukorra halvenemise tõttu on olukord tööjõuturul paranenud ja tööd soovivate bussijuhtide hulk suurenenud, on jätkuvalt vaja tõsta bussijuhtide palka, kirjutas Postimees. Palgatõusu on vaja, et meelitada bussijuhiks nooremaid inimesi ning vähendada välismaale tööle suunduvate juhtide hulka, vastasel korral ei ole 4-5 aasta pärast enam kedagi rooli panna.
Transpordiettevõtete juhid leidsid, et praegu ei ole võimalik uuendada autoettevõtete liidu ning transpordi- ja teetöötajate ametiühingu vahel 2007. aastal sõlmitud üldtöökokkulepet ega tõsta kogu transpordisektorile laienevat miinimumtunnipalga tariifi.
Selle otsuse ajendiks on maksu- ja tolliametis värskelt valminud transpordisektori palga- ja maksuanalüüs, millest ilmneb, et sõlmitud üldtöökokkulepe ei täida oma eesmärki ning selle põhimõtted ei ole rakendunud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.