Autor: Mariliis Pinn • 28. november 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ohtlik Hundipea sadam saab korda paari aastaga

Veeteede ameti peasadama Hundipea vanad ja osaliselt varisemisohtlikud kaid saavad uuendamise käigus jälle korda. Samuti lisandub üks päris uus kahepoolse kasutusega kai.

Veeteede ameti haldusosakonna juhataja Jaan Oll ütles Postimehele, et Hundipea sadama uuendamine lähiaastatel on ainuvõimalik tee, sest jäämurdjal, poilaevadel ja ameti teistel alustel peavad seal igal juhul sildumiskohad säilima.

«Sadama sildumis- ja kaitseehitised on suures osas navigatsiooni-, kasutus- ja keskkonnaohtlikud,» kinnitas Oll. «Ühe või teise ehitise varing võib kaasa tuua tõsiseid tagajärgi. Pealegi pole sadamas süvaveelisi sildumiskohti ning madalamad sildumispaigad on põhjasuunalise lainetuse eest kaitsmata.»

Hundipea sadama sügavus kaide ääres jääb praegu alla kuue meetri. Vana ja teenekas jäämurdja Tarmo saab nii madalas vees seista vaid ilma kütuse ja ballastveeta. Kõigi paakide täitmisel jääks laev lihtsalt põhja kinni.

Madalus ei võimaldaks Hundipeal silduda ka uuel mitmeotstarbelisel jäämurdjal, mille projekteerimiseks sõlmis veeteede amet eelmise aasta detsembris lepingu riigihanke võitnud firmaga Aker Arctic Technology.

Hundipea sadama uuendamise projekti teeb riigihanke võitnud OÜ Estkonsult, kellega veeteede amet sõlmis lepingu 24. novembril, maksma läheb projekt rohkem kui poolteist miljonit krooni.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077