Igal riigil peaks olema rahvuslik lennukompanii, numbrid pole seejuures esikohal, ütles lennufirma AS Avies juht Valentin Manuša.
"Minu arvates vajab iga riik oma rahvuslikku lennukompaniid. Seetõttu Estonian Airi ei tohi müüa. Minu jaoks assotsieerub Estonian Air Eesti lipuga ning see on väga oluline," selgitas Manuša, dv.ee-le.
Tema sõnul pole numbrid selles küsimuses kõige tähtsamad. "Summa – väidetavalt on lennukompanii päästmiseks vaja 300 miljonit krooni – tuleb SASi poolt. Riik peab kõik põhjalikult üle kaaluma," lisas ta.
Manuša sõnul algasid probleemid suurtes rahvuslikes lennuettevõtetes 5-6 aastat tagasi, kui õhuvedude turule tulid uued tegijad, mis pakkusid pileteid väga madalate hindadega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Avies pakub rahvusvahelise õhutakso teenuseid ning tegeleb väikesemõõduliste kaupade transpordiga. Ettevõttes töötab üle 70 inimese. Aviesil on viis reaktiiv- ja neli turbiinmootoriga õhusõidukit.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.