Estonian Air koondamiskava näeb ette 123 töökoha kadumist.
PR-juhi Ilona Eskelineni sõnul sisaldab see arv ka komplekteerimata töökohti. Tegelikult koondati septembris 14 inimest, praegu veel 65 inimest ja uute lenukite kasutuselevõtt toob kaasa 11 inimese lahkumise, kirjutas Eesti Ekpress. Kokku teeb see 90 inimest ehk koondatakse iga viies töötaja.
Eesti rahvuslik lennukompanii teenis tänavu esimese üheksa kuuga 131 miljonit krooni kahjumit.
Lähipäevil peaks lõppema viimanegi rasvatagavara, sest ettevõtte juhtkonna hinnangul kasvab alanud talihooajal miinus veel 66 miljoni krooni võrra.
Üksnes vähesed valitud tegelased on näinud lennufirma juhtkonnas ettevalmistatud restruktureerimise kava aastateks 2008-2010. See paber ütleb sõnaselgelt, et "räige kahjumi tõttu on Estonian Airi sularahaseis kriitiline ja ettevõte seisab vastamisi likviidsusprobleemidega".
Pankadele ei ole Estonian Air enam laenukõlblik. Uute, väiksemate kuludega Bombardier-tüüpi lennukite ostmiseks õnnestus lennukompaniil saada 5,5 miljonit dollarit lühiajalist laenu suuromanik SASilt.
Rahvusliku lennukompanii hädade üks põhjusi ulatub aastate taha. "Jutud, et Boeing 737 on meie turu jaoks liiga suur, algasid juba aastal 2000. Möödunud aasta kevadel võttiski nõukogu vastu otsuse vahetada nad välja uut tüüpi lennukite vastu," rääkis Aljas.
Ta selgitas, et Boeingid tasuvad end ära siis, kui ühte sihtkohta lendab 25 000 - 27 000 inimest aastas. Nii poppe linnu on eestlaste jaoks vaid kümmekond. Kevadel Eestisse saabuvad kolm väiksemat Bombardieri tasuvat end ära ka 10 000 - 15 000 reisija puhul aastas.
Firma kütusearve suurenes kolme kvartaliga võrreldes möödunud aasta sama perioodiga koguni 139 miljoni krooni võrra. Samas tempos kasvas ka kahjum.
Seotud lood
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.