• 07.11.08, 14:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uute laevade tellimused on kokku kuivanud

Maailma laevade tellimused kukkusid eelmisel kuul 90%, kuna krediidikriisis on laevafirmadel raskem raha laenata.
Kogu maailma laevaomanikud tellisid oktoobris 37 konteinerlaeva, tankerit või muud alust. Eelmisel aastal samal ajal telliti 378 kaubalaeva, vahendas Bloomberg Lloyd’s Registeri tegevjuhi Richard Sadleri sõnu. Kogu aasta tellimuste maht on prognoosidega võrreldes 15% väiksem.
Maailma suurim laevatehas Hyundai Heavy Industries Co teatas samuti tellimuste langemisest viimasel kolmel kuul. Laevaliinid lükkavad laienemiseplaane edasi kuna uute laevade soetamiseks on raske raha leida ja kaupade, nafta ning toormaterjalide veomahud kuivavad kokku.
Sadler ütles: „Me alahindasime majanduslangust. Positiivse poole pealt, 2007. aasta oli 2006. aastaga võrreldes erakordne.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eelmisel aastal kasvas maailma suurima maakleri Clarkson Plc andmetel lastimiskaal 50% 261,3 miljoni tonnini. Selle aasta esimese üheksa kuuga on see langenud 27% 142,9 miljoni tonnini.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele