Euroopa suurima autotootja Volkswageni
aktsia on Euroopa parima aktsiana kerkinud sel aastal 87 protsenti, kirjutab
uudisteagentuur Bloomberg.
Samas möödus Volkswagen turuväärtuselt Toyotast ning on nüüd selle näitaja järgi maailma suurim autotootja. Paraku ei ole aktsia hinnatõusu põhjustanud ettevõtte head majandustulemused ning prognoosid (mis on tegelikult üsna head), vaid spekulatiivsed riskifondid,mis olid panustanud aktsia langusele.
Aktsia hinnatõusu põhjused on hinnalanguse panustajatel, kes on pidanud lühikesi positsioone katma, ehk laenuks võetud aktsiate asemel neid ostma. Üheks lumepalli veerema laskjaks oli ilmselt investeerimispank Lehman Brothers, kes oli Volkswageni aktsiaid nn lühikeseks müüjatele välja laenanud.
Londonis asuva analüüsikeskuse Data Exploresi andmetel oli septembris 15 protsenti Volkswageni lihtaktsiatest lühikestes positsioonides, mis tähendab, et aktsiaid spekulandid olid müünud laenatud aktsiaid, et neid hiljem odavamalt tagasi osta ning omanikule tagastada. Kui aga aktsia hind hakkas languse asemel tõusma, pidid spekulandid mingil ajahetkel omi positsioone katma ehk teisisõnu hoopis kallimalt tagasi ostma.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eile hüppas Volkswageni aktsia hind 5,2 protsenti 292,35 euroni samal ajal kui Euroopa aktsiaturgudel toimus aastakümnete suurim kukkumine. Täna on Volkswageni aktsia hind kerkinud 3,1 protsenti 298,6 euroni.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.