Rootsis on paralleelselt bensiini
kallinemisega vähikäiku teinud kütuseõgijaist sõidukite hinnad.
Nii on head ajad kätte jõudnud linnamaasturite ostjaile, müüjad kuigi õnnelikud aga ei ole. Di.se kirjutab, et näiteks Volvo XC90 on kahe aastaga hinnas tagasi andnud kolmandiku ehk 127 000 Rootsi krooni (212 000 Eesti krooni) võrra.
Sarnased hinnaarengud on Rootsi turul läbi teinud ka teised linnamaasturid. Ka 2006. aasta BMW X5 ja Toyota Land Cruiseri hinnad on tänaseks pea 30% ehk umbes 120 000 Rootsi krooni võrra langenud.
Toyota puhul on aga diiselmootoriga versioonil läinud paremini. Selle väärtus on kahe aastaga langenud 22%.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Volvo XC90 puhul on näiteks nii 2007. kui ka 2008. aasta mudeleid märgatavalt rohkem diiselmootoriga registreeritud. Trendina on näha ka see, et kasutatud diiselmootoriga autode väärtus püsib paremini, bensiinimootoriga autod aga kaotavad märgatavalt väärtust,“ ütles autoveebi bilpriser.se juht Mathias Björkman.
Nii soovitabki mees linnamaasturit ostes eelistada diiselmootoriga versiooni, kuna selle eest võib hiljem müües ka parema hinna saada.
Björkmanni sõnul ostavad kliendid nüüd enam kütusesäästlikke autosid. Samamoodi on ökonoomsusele rõhuma hakanud ka ameeriklased. USAs on nõudlus nii palju langenud, et näiteks Ford lõpetab suvel teatud osa tootmisest sootuks. Reutersi andmetel langes mais Ford Navigatori ja Expeditioni müük aastatagusega võrreldes vastavalt 37 ja 43%.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.