Ford on võtnud eesmärgiks vähendada aasta
teiseks pooleks veokite ja linnamaasturite tootmist 40% võrra, suurendades samal
ajal kompaktsemate ning ökonoomilisemate sõidukite tootmist, mis annaks
sajandivanusele autotootjale kallineva toornafta keskkonnas parema positsiooni,
kirjutab LHV analüütik Erko Rebane.
"Käesoleva aasta möödunud kuud on toonud autotööstuse taevasse järjest tumedamaid pilvi, kui rahakoti pihta käiv bensiiniliitri hind paneb inimesi eelistama ökonoomsemaid liiklemisvahendeid. See tähendab surma Ameerika suuremate autotootjatele, kelle masinaparki kipuvad troonima kogukamad sõidukid. Erandiks pole ka reedel üllatuse valmistanud Ford," kirjutab Rebane investeerimisportaalis.
Sürpriis polnud meeldiv, sest hüljata tuli varasem kavatsus jõuda aastaks 2009 kasumisse, mis sai välja hõigatud kõigest kuu aega tagasi, kui autotootja esimese kvartali lõppedes ootamatult 100 miljoni dollari suuruse kasumiga rõõmustas.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.